Un atac informatic are loc asupra conturilor BCR, iar oficialii băncii au făcut un anunț pentru clienții săi în care îi îndeamnă să fie foarte atenți.
BCR și-a informat clienții că în ultimul timp au avut loc atacuri informatice asupra conturilor și îi sfătuiește pe aceștia să nu ofere date personale, deoarece banca nu cere astfel de date.
”Dacă, atunci când folosești Internet și Mobile Banking, întâlnești mesaje neobișnuite sau care își cer introducerea de informații confidențiale suplimentare, anunță banca imediat”, se arată în mesajul BCR.
Oficialii băncii precizează că instituția lor nu cere niciodată astfel de informații și din acest motiv trebuie clienții ar trebui să anunțe imediat dacă au cea mai mică bănuială că sunt ținta unui atac informatic.
BCR informează că astfel de atacuri pot avea loc când calculatorul sau telefonul de pe care accesezi Internet Banking este infectat și recomandă folosirea unui alt dispozitiv cu un antivirus actualizat.
”Există programe care pot fi instalate fără acordul tău, cu intenția de a fura coduri de acces. În cazul în care, în timpul autentificării în pagina de Internet Banking observi mesaje ‘neobișnuite’ care îți solicită reintroducerea codurilor de acces, oprește imediat procesul de autentificare”, se mai scrie în mesaj.
BCR le mai cere clienților ca în cazul în care sunt apelați de pe numere necunoscute să nu furnizeze date bancare sau date personale și să contacteze imediat banca dacă au suspiciunea că cei care i-au apelat au intrat în posesia unor asemenea date.
La începutul lunii aprilie, Poliția Română a transmis un avertisment populației în privința informațiilor false și menționează că un e-mail care circulă nu are nicio legătură cu realitatea.
La sfârșitul lunii martie, Experţii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) au făcut o postare de contul de Facebook în care prezintă o înșelătorie pe Whatsapp în care apare numele Mega Image.