News

Atenție, cumpărători online! Numele unor mari companii, folosite pentru escrocherii. O nouă înșelătorie vizează imaginea Dedeman. Update

Experții avertizează cumpărătorii să evite campaniile de promovare ”suspecte”. De altfel, escrocii se folosesc de imaginile unor firme renumite din România
09.11.2021 | 16:24
Atentie cumparatori online Numele unor mari companii folosite pentru escrocherii O noua inselatorie vizeaza imaginea Dedeman Update
Atenție, cumpărători online! Numele unor mari companii, folosite pentru escrocherii. Colaj Foto Fanatik
ADVERTISEMENT
10-11-2021
10:22

Avertisment din partea DNSC: Infractorii cibernetici au vizat recent imaginea brandului Dedeman

Infractorii cibernetici și-au sporit încercările de a înșela internauții. De această dată infractorii au vizat imaginea firmei Dedeman avertizează specialiștii Direcției Naționale de Securitate Cibernetică (DNSC), pe Facebook.

„De obicei, în fiecare an, în perioada reducerilor de #BlackFriday şi a sărbătorilor de iarnă, atacatorii îşi intensifică tentativele de fraudare a utilizatorilor, profitând de viteza cu care facem acțiuni în mediul online (…) Metodele prin care ei încearcă să extragă de la potențialele victime date personale, financiare sau de autentificare implică de obicei tactici de inginerie socială, folosite în contextul unor mesaje promoționale false, create special de atacatori. Acestea arată similar cu cele legitime şi sunt de regulă găzduite pe site-uri compromise sau unele nou create. În cazul prezentat în imagine, atacatorii copiază identitatea de brand Dedeman pentru a convinge potențialele victime că este vorba despre o inițiativă legitimă, însă dacă suntem atenți la adresa de pe care sosește acel mail, putem observa cu ușurință că este una neoficială şi fără nicio legătură cu compania, de pe un domeniu .surf”, scriu specialiștii în securitate cibernetică.

De asemenea, potrivit acestora, conținutul textului mincinos redactat în română prezintă greșeli gramaticale vizibile, „semn că a fost tradus dintr-o altă limbă cu ajutorul unui instrument de traducere automată”.

Infracțiunile din mediul online sunt în creștere. Există deja campanii de promovare” care folosesc imagini ale unor firme de renume din România, cum ar fi Rompetrol, Profi sau Compania Națională Poșta Română.

Pe viitor se poate ca infractorii să se ascundă și sub alte branduri

Pe viitor nu este deloc exclus ca infractorii cibernetici să lărgească grupul de companii ale căror elemente de identitate vizuală le folosesc, atenționează chiar experții de la DNSC.

ADVERTISEMENT

„Ne apropiem cu rapiditate de perioada reducerilor specifice #BlackFriday, iar infractorii din online au lansat deja propriile ‘campanii promoționale’, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România”, atenționează experții de la Direcția Națională de Securitate Cibernetică (DNSC) pe Facebook.

„Sub pretextul posibilității de a câștiga un premiu sau un voucher de cumpărături, utilizatori din România primesc (pe social media sau aplicații de mesagerie) mesaje cu linkuri către site-uri compromise unde se prezintă oferte promoționale false”, mai precizează experții.

ADVERTISEMENT

Românii au fost imediat pe fază și au semnalat neregulile către DNSC.

Dacă ești și client fidel al unor companii precum Rompetrol, Profi sau Poșta Română, poți fi victimă sigură a infractorilor cibernetici dacă nu poți deosebi campaniile false lansate de aceștia de cele reale.

Avertismentele experților

Hoții devin tot mai pricepuți, aceștia reușind să imite până la ultimul detaliu o campanie reală.

ADVERTISEMENT

„Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existența unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcțiune noi site-uri care găzduiesc astfel de inițiative frauduloase aproape zilnic. Momentan metoda folosește imaginea de brand a unor companii precum Rompetrol, Profi Romania sau Compania Națională Poșta Română, însă nu este exclus ca atacatorii să extindă numărul de organizații a căror identitate vizuală este folosită în atacuri”, semnalează experții DNSC.

Experții DNSC le recomandă cumpărătorilor din mediul online să se ferească să intre pe link-uri care vin din surse necunoscute și să le examineze cu o aplicație de securitate mai întâi.

ADVERTISEMENT

Specialiștii mai avertizează oamenii să nu furnizeze informații personale, date financiare sau de logare în urma primirii unor asemenea link-uri.

De asemenea, utilizatorii trebuie să verifice în permanență dacă există o astfel de promoție pe canalele oficiale ale companiei (website, canale de social media verificate) și să semnaleze toate ofertele sau competițiile, ori concursurile, care le ridică suspiciuni.

ADVERTISEMENT