Șoferii care se deplasează fără rovinietă vor primi amenzi mai mari. Valoarea acestei sancțiuni s-a dublat și intră în vigoare începând de sâmbătă, 20 august 2022.
Autoritățile au stabilit ca amenzile contravenționale să fie de două ori tariful anual de utilizarea a rețelei de drumuri din țară, pentru amenda minimă, iar pentru cea maximă de patru ori tariful anual de folosire a rețelei de drumuri naționale, potrivit Observator.
De noile sancțiuni sunt vizate atât mașinile personale, cât și cele de transport marfă sau persoane. Totul face parte dintr-o ordonanță a Guvernului, mai exact, OUG nr 15/2002.
Așadar, sunt prevăzute următoarele valori:
-Pentru autoturisme, amenzi între 275 și 550 lei,
-Pentru vehiculele care transportă marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3, 5 tone, amenzi între 950 și 1900 lei, față de 750, 1250 lei în prezent,
-Pentru vehicule de transport persoane și care conțin mai mult de 23 de locuri pe scaune, sunt prevăzute amenzi între 5500 și 11.000 de lei,
-Pentru mașinile care transportă persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune și maxim 23 de locuri pe scaune, sunt stabilit amenzi între 3100 și 6200 lei,
-Pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone cu minim patru axe, sunt prevăzute amenzi între 1190 și 2380 lei,
-Pentru vehiculelele de transport marfă cu MTMA ce depășește 7, 5 tone și mai mică de 12 tone, amenzile sunt de 5500 lei-11.000 lei,
-Pentru vehiculele care transportă marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu maximum trei axe, amenzile sunt cuprinse între 7100 și 14.200 lei.
Reprezentații Guvernului au transmis că inițiativa are scopul de a descuraja fenomenul contravențional, în condițiile în care, în ultimii șase ani, a crescut numărul de abateri referitor la rovinietă.
”Motivul acestei inițiative rezidă în recunoașterea că în ultimii şase ani a crescut exponențial numărul de abateri în acest domeniu de activitate.
Considerăm că o dublare a amenzilor susţine recunoașterea că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravențional, motiv pentru care propunem această modificare.
În consecință, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii susţine proiectul de act normativ în forma aprobată de Guvern”, spunea în luna mai, Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.