Au existat sau nu punți secrete pe nava scufundată în Portul Midia? Acuze dure din partea ONG-urilor după moartea a mii de oi. Imagini cu puternic impact emoțional

SPECIAL FANATIK
Alexandru Năstase    Catalin Nae   
în Special Fanatik
11/02/2020, 14:09
Au existat sau nu punți secrete pe nava scufundată în Portul Midia? Acuze dure din partea ONG-urilor după moartea a mii de oi. Imagini cu puternic impact emoțional GALERIE FOTO SPECIAL FANATIK
Un numar de 180 de berbeci, salvati dupa naufragiul navei de transport de animale vii Queen Hind, in portul Midia, au fost gazduiti intr-un adapost pentru animale in Peris, judetul Ilfov, de catre ONG-urile ARCA si Four Paws International, in lfov. Sursa foto - ALEXANDRU DOBRE/ MEDIAFAX FOTO.

Au existat sau nu punți secrete pe nava scufundată în Portul Midia? Aceasta este întrebarea care a făcut înconjurul mass mediei autohtone după ce presa internațională a relatat despre o asemenea posibilitate. Concret, The Guardian a fost cea care a scris că scafandrii au descoperit compartimente secrete atunci când au coborât să lucreze pentru scoaterea navei din apă.

Au existat sau nu punți secrete pe nava scufundată în Portul Midia?

Acuzația deosebit de gravă a pus pe jar pe toată lumea întrucât încărcarea navei a fost făcută cu acordul autorităţilor. De la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi până la Autoritatea Navală Română, toată lumea a pus o ştampilă şi a a spus că transportul este perfect realizabil.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Doar că, lucrurile n-au stat chiar așa, și dintre cele 14.600 de oi care se credea inițial că se aflau la bordul navei Queen Hind, au supraviețuit numai 180. Animalele au fost preluate de o organizație și nu vor mai ajunge niciodată în Arabia Saudită, acolo unde le era destinația inițială.

Acuze dure din partea ONG-urilor după moartea a mii de oi

De altfel, nava încăcată cu oi nu a apucat să meargă prea mult. A rămas culcată pe o latură în apă, întrucât s-a scufundat destul de aproape de port. Zile întregi au plutit în jurul vasului cadavre de oi. Imaginile tragediei au făcut înconjurul lumii și au determinat apeluri mari din partea activiștilor pentru animale.

Aceștia au solicitat de zor interzicerea exporturile în viu din Europa către state non-UE, mai cu seamă cele din Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Vă reamintim că în momentul acesta, România este cel mai mare exportator de animale din UE, către Arabia Saudită.

Mai mult de atât, organizațiile susțineau că în lumina noilor detalii legate de descoperirea punților secrete, cu siguranță se va mări bilanțul deceselor cu încă câteva mii. Lucrul acesta ar fi ridicat semne de întrebare cu privire la posibilitatea ca supraîncărcarea să fi fost de vină pentru răsturnare.

Culmea, informația a fost chiar confirmată de Gabriel Comănescu, președintele GSP, compania care se ocupă de scoaterea navei din apă. Acesta a transmis pentru Adevărul că „în cursul operațiunii, scafandrii au intrat în apă [și] au găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare aveau și animale pe ele.

Sunt punți care nu sunt incluse în planul navei, sunt nedeclarate. E problema autorităților să afle de ce au fost încărcate și de ce nu au fost incluse în planul vasului. Este o mare întrebare. Exista o încărcătură mult mai mare decât peste 14.000 de oi”.

Contactați de FANATIK cei de la ARCA Wild Horses, organizație la care au ajuns animalele, au spus că mai multe detalii legate de subiect trebuie să ofere Autoritatea Navală Română. Aceștia au respins vehement informația și susţin că nu se pune problema unei supraîncărcări cu animale.

„Nava este încă în apă. Se lucrează de zor pentru a fi scoasă de acolo, Chiar la această oră, acum când vorbim, sunt scafandri în apă și se fac eforturi mari pentru ca nava să fie adusă la mal.

Nu putem să vorbim despre compartimente sau punți secrete. Să fim serioși. Nu acesta este motivul pentru care nu a fost scoasă din apă până acum. Inițial, am crezut că mai are vreo spărtură ce îngreuna, dar nu este vorba nici despre așa ceva.

Se lucrează la etanșare, în câteva zile o să fie scoasă din apă”, au spus reprezentanții Autoritatății Navale Române exclusiv pentru FANATIK.

 

Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles