News

Au început demolările în zona Prelungirea Ghencea. Cum va arată bulevardul după modernizări. Foto

19.09.2019 | 17:02
Au început demolările la Prelungirea Ghencea. Cum va arăta pe viitor zona *foto: hotnews.ro

Lucrările la Prelungirea Ghencea au început în sfârșit, după ani întregi de stagnare. Astfel, au fost demolate până acum mai multe clădiri de pe partea stânga a străzii prelungirea Ghencea, până la strada Râul Doamnei. Lucrările sunt efectuate de trustul Clădiri Metropolitane București, vor dura doi ani și vor costa în total aproximativ 122 de milioane de euro, la care se adaugă și cele 73,5 milioane euro destinate constructorului.

Cum va arăta noua arteră de la Prelungirea Ghencea

În plan noua arteră va avea aproape 6 km, va avea o cale dublă de tramvai, două benzi de circulație pe sens, o pistă de bicicletă cu sens dublu pe o singură parte a artere, trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. De asemenea, se mai vai mai realiza un nod intermodal la capătul tramvaiului 41, cu o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, care ar putea fi însă extinsă la 500.

Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la terminalul tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Proiectul se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București.

Au început demolările la Prelungirea Ghencea. Cum va arăta pe viitor zona
Au început demolările la Prelungirea Ghencea. Cum va arăta pe viitor zona *foto: hotnews.ro

Care au fost costurile detaliate ale construcției de la prelungirea Ghencea, proiect care a început în 2006

Pentru realizarea drumului urmează să fie expropriate 465 de imobile, cu o valoare estimată de 56.040.000 lei. Sumele pentru primele 50 de imobile au fost consemnate în conturi. Primii bani pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocați de Consiliul General al Municipiului București în 2006 – respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot în 2006 această suma a fost majorată de aleșii locali la 343 milioane de lei, iar în 2007, la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard se dorea o viteză de circulație de până la 100 km/ora, anunță hotnews.ro. Vezi în galeria foto cum va arăta zona după demolări.

Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau – Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului. Din 2007 însă nu s-a mai întâmplat nimic. În 2014, firma care trebuia să facă drumul a intrat în faliment, iar municipalitatea a reziliat contractul. Cetățenii din zonă au protestat în nenumărate rânduri față de această situație și au cerut municipalității să înceapă lucrările.

Tags: