News

Au început lucrările la o nouă șosea. Tronsonul de autostradă va avea și un pod de aproape 2 kilometri

Au început lucrările la o nouă șosea importantă din România. Tronsonul de autostradă va fi impresionant și va avea inclusiv un pod de aproape 2 kilometri.
23.01.2025 | 09:27
Au inceput lucrarile la o noua sosea Tronsonul de autostrada va avea si un pod de aproape 2 kilometri
Au început lucrările la o nouă șosea. Tronsonul de autostradă va avea și un pod de aproape 2 kilometri. Foto: Observatornews
ADVERTISEMENT

Constructorul va avea la dispoziție 18 luni pentru a finaliza proiectul, mai exact contractul pentru cei 26 de kilometri de autostradă, între Chiribiș și Suplacu de Barcău. Acest contract fusese reziliat de către statul român acum 12 ani, însă șoferii primesc acum vești bune.

Au început lucrările la o nouă șosea, tronson important

Oamenii chiar speră de această dată că proiectul va fi finalizat. ”Am așteptat de mult să înceapă”, declară șoferii care tranzitează zona în fiecare zi, conform Digi 24. Așadar, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat ordinul de începere a lucrărilor de execuție.

ADVERTISEMENT

Tronsonul de 26 de kilometri din Autostrada Transilvaniei va costa 884 de milioane de lei. Dacă totul va decurge conform planului, primii metri cubi de covor asfaltic vor fi produși în luna martie.

De remarcat că ar exista porțiuni de pe tronson care au rămas aproape terminate de pe vremea fostului constructor, iar acum se permite asfaltarea mult mai ușor.

ADVERTISEMENT

Inginerul Dorin Hodorog a oferit mai multe detalii. ”Acest tronson a fost abandonat în urma rezilierii contractului, iar după o perioadă de mai bine de 12 ani acest tronson a fost împădurit, plin de vegetație, iar la ora actuală tronsonul este curățat”, a explicat inginerul pentru sursa citată.

Șoferii așteaptă cu nerăbdare inaugurarea acestui tronson

La rândul lor, șoferii așteaptă cu nerăbdare ca această lucrare să fie finalizată. ”E un lucru bun, am așteptat de mult să înceapă și sperăm să se finalizez cât mai repede”, declară un conducător autor. ”E bine, e bine, mai ales pentru tineret”, povestește un alt șofer, vizibil mulțumit.

ADVERTISEMENT

În 2013, statul român a reziliat contractul cu firma americană care se ocupa de construcția Autostrăzii Transilvania. Este vorba de Bechtel. A fost o întreagă telenovelă pe acest subiect, după ce statul român a plătit 1,4 miliarde de euro pentru 52 kilometri de autostradă.

“Negocierile cu Bechtel s-au încheiat. Contractul a fost reziliat în seara aceasta. Suma pe care o datorăm (ca despăgubire către americanii de la Bechtel– n.red.) este de 37,2 milioane de euro, cu TVA”, declara Dan Şova, ministru al transporturilor în acel moment, la postul de televiziune Realitatea.

ADVERTISEMENT

Termenul pentru noul tronson de 26 de kilometri, între Chiribiș și Suplacu de Barcău, este de 18 luni. În era Grindeanu mai toate proiectele aflate în derulare nu au întâmpinat probleme, astfel că șoferii nu ar avea în teorie motive să creadă că de această dată autostrada nu va fi finalizată.

ADVERTISEMENT