News

Autoritățile vor să reducă poluarea. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile mai vechi de 15 ani

Ministrul Mediului a anunțat că se dorește reducerea poluării. Tanczos Barna a anunțat că va exista o propunere de descurajare a înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani.
19.05.2021 | 09:10
Autoritatile vor sa reduca poluarea Ce sar putea intampla cu masinile mai vechi de 15 ani
Autoritățile vor să reducă poluarea. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile mai vechi de 15 ani Colaj: Fanatik
ADVERTISEMENT

Ministerul Transporturilor lucrează deja la o propunere de descurajare a mașinilor mai vechi de 15 ani. Respectivele autoturisme sunt considerate cele mai poluante.

Tanczos Barna a explicat că nu vorbește despre introducerea vreunei taxe. El a mai precizat că proiectul va fi pus la punct de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă

ADVERTISEMENT

Autoritățile vor să reducă poluarea. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile mai vechi de 15 ani

Tanczos Barna a subliniat că inițiativa nu este a Ministerului pe care îl conduce: „În momentul de faţă există această intenţie venită din partea Ministerului Transporturilor în ideea de a transforma circulaţia pe drumurile publice şi pe noile tronsoane de autostrăzi într-un transport mai puţin poluant”.

„Se discută despre maşinile mai vechi de 15 ani, este o primă analiză, o primă discuţie tot la Ministerul Transporturilor, aşteptăm să vină domnul Drulă cu aceste reforme. Este o propunere de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani, este stadiul la care am văzut eu reforma, nu am mai multe detalii,” a spus acesta, potrivit Adevărul.

ADVERTISEMENT

În contextul în care Executivul anunța că nu intenționează să introducă noi taxe, Tanczos Barna a precizat că nu este vorba de aplicarea vreuneia.

„Ştiu că în reforma pe transporturi s-a propus inclusiv acest lucru către Comisie, s-a discutat şi în şedinţele pe care le-au avut cu Comisia (Europeană – n.r.) pe reforma pe transporturi”, a mai spus acesta.

ADVERTISEMENT

Ministrul a mai adăugat că, pentru prima oară în țara noastră, va exista „o relaţie directă între o taxă plătită şi poluarea cauzată de acel mijloc de transport.” El a insistat că nu este vorba de o nouă taxă, ci de o măsură cu „un impact şi asupra reducerii poluării”.

România, cimitirul rablelor din Europa

La fiecare mașină nouă, românii înmatriculează cinci autoturisme vechi. Parcul auto al țării noastre este un adevărat cimitir al hârburilor.

ADVERTISEMENT

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM)  a scos în evidență preferința cetățenilor din țara noastră de a aduce din alte țări mașini vechi.

Anul trecut, în România au fost înmatriculate 405.045 maşini second-hand. Numărul mașinilor noi înmatriculate în 2020 este cu mult mai scăzut, 161.562.

Aceeași tendință s-a menținut și în primele patru luni din 2021. Din ianuarie până în aprilie, au fost înmatriculate 135.000 de maşini la mâna a doua. Numărul este de cinci ori mai mare decât cel al mașinilor noi înmatriculate.

„În acest ritm, fără măsuri complementare programelor Rabla, nu vom asista la o înnoire a parcului auto naţional, ci la o îmbătrânire din ce în ce mai accentuată a acestuia. Statistic vorbind, avem unul din cele mai vechi parcuri auto din Europa, cu o medie de peste 16,5 ani. Iar dacă luăm în considerare faptul că peste 70% dintre vehiculele second-hand importate au o vechime mai mare de 12 ani nu face decât să contribuie la această îmbătrânire a parcului auto,“ a explicat Adrian Sandu, secretarul general ACAROM, potrivit sursei citate mai sus.

ADVERTISEMENT