Ungaria ne “obligă” să facem Autostrada Transilvaniei. Au adus autostrada M4 la graniţă

Ionuţ Cataramă   
în Hotnews
12/07/2017, 17:39
Ungaria ne “obligă” să facem Autostrada Transilvaniei. Au adus autostrada M4 la graniţă GALERIE FOTO

În vreme ce noi parcă dormim, în domeniul infrastructurii, ungurii dau în folosinţă zeci şi zeci de kilometri de autostradă. Recent, autorităţile maghiare au inaugurat lucrările la tronsonul autostrăzii M4 Berettyoujfalu – Nagykereki pe o lungime de 30,4 kilometri. Satul Nagykereki este aproape de graniţa cu România, punctul de conexiune cu utopica parte românească de autostradă urmând să fie satul Parhida, comuna Tămăşeu.

Cei circa 30 de kilometri de autostradă vor costa peste 330.000.000 de euro, şi vor fi executaţi în două etape. Astfel, prima etapă prevede realizarea a 2.95 de kilometri de autostradă între Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti.

Ungaria, costuri şi termene incredibil de mici 

Acest tronson se va finaliza până în anul 2019 şi va costa peste 50.000.000 de euro. Până la finele lui 2020 se va finaliza cea de-a doua porţiune de tronson, care va măsura 26.5 kilometri de autostradă. Aceasta va costa peste 260.000.000 de milioane de euro. Termenele de doi-trei ani sunt incredibile pentru România, care a avut ani după Revoluţie fără a da în folosinţă măcar un kilometru.

La graniţa cu România, însă, autostrada M4 se va opri. Autostrada Transilvaniei, ce măsoară 548 de kilometri, este realizată, în mare parte, în pur stil românesc, adică doar pe hârtie. Din acest traseu este finalizată porţiunea Bucureşti-Ploieşti, precum şi cea Cluj-Turda. Joncţiunea dintre cele două autostrăzi, M4 respectiv Transilvania, ar urma să se facă undeva la 15 km nord de Vama Borş.

Închide ×