Așadar, aflăm de la Cătălin Urtoi că proiectul a intrat într-un impas din cauza birocrației. Președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a făcut un apel către factorii de decizie în speranța că lucrările vor fi reluate cât mai rapid.
Potrivit lui Urtoi, ”se întârzie prea mult cu predarea documentației către Consiliul de Administrație pentru tronsonul cuprins între Lețcani și Ungheni, din județul Iași, motiv pentru care care scoaterea la licitație pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice – n.r) pentru proiectare și execuție este întârziată”.
Liderul CNAIR crede că acest impas poate fi depășit doar dacă vor fi lăsate deoparte luptele interne. Mai mult, specialiștii și oamenii din direcții ar trebui să pună serios umărul și să treacă peste orgolii pentru a se asigura că acest proiect este reluat. Cei care au de suferit, până la urmă, sunt românii.
”Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administrație și au ajuns la SEAP. În momentul de față este o situație mai complicată pe tronsonul Lețcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu.
În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca și acest tronson să intre pe un făgaș normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului și să le vedem pe SEAP”, a declarat Cătălin Urtoi, convins că situația poate fi depășită.
”Să lăsăm luptele interne. Deși, repet, așa zisele lupte interne din Consiliul de Administrație al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt niște oameni care își fac treaba foarte bine.
Mă refer la oamenii din direcții, specialiști. (…) Așteptăm documentația pentru aprobarea în Consiliul de Administrație, documentație care trebuie să vină de la Executivul CNAIR”, a declarat Urtoi.
Autostrada A8 are o lungime totală de 304 kilometri și începe de la granița cu Republica Moldova, mai exact din Ungheni, și face legătura cu Târgu Mureș. Costurile finale pentru a construi această autostradă vor ajunge undeva la 4 miliarde de euro, conform specialiștilor citați de Profit.ro.
Încă din 2024, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu era foarte optimist când vorbea despre toate proiectele majore de infrastructură care vor fi finalizate în următorii ani în țara noastră. Mai mult, au existat astfel de proiecte care au fost inaugurare, sau vor fi inaugurare, mai devreme decât era prognozat. Așadar, Autostrada A8 pare mai degrabă excepția care să confirme regula.