A fost lansat un avertisment important din partea companiei E.ON România. Clienții care primesc e-mailuri precum cele menționate în rândurile următoare nu trebuie să le deschidă. În acest fel le-ar putea fi accesate datele personale.
Compania E.ON Energie România a lansat un avertisment pentru clienți. Aceștia nu trebuie să deschidă documentele și link-urile pe carele primesc în e-mailurile de tip phising, adică tentativă de furt a informațiilor.
Astfel de mesaje au fost primite în ultimele zile și se referă la o cerere de ofertă de preț, precum și la disponibilitatea de instalare a unor produse E.ON. Este important de menționat faptul că această companie cu transmite clienților e-mailuri cu astfel de subiecte.
Cei care vor să verifice prețul energiei electrice și al gazelor poate accesa pagina web a companiei (www.eon.ro). De asemenea, clienții mai pot accesa și comparatorul de prețuri existent pe pagina web a ANRE (www.anre.ro). Pe pagina E.ON pot fi găsite, totodată, mai multe informații despre produsele companiei.
E.ON oferă clienților detalii privind prețurile numai în cazul în care aceștia solicită pe e-mail informații în acest sens. E-mailurile de phising pot conține îndemnuri de a trimite o confirmare de primire/livrare, de a deschide documente atașate ce au format necunoscut sau de a completa rapid cereri. În plus, astfel de mesaje pot trimite link-uri prescurtate, care ascund adevărată adresă URL.
Specialiștii în Cyber Security din cadrul companiei E.ON Energie România le recomandă utilizatorilor să nu dea curs unor astfel de invitații. Documentele atașate sau link-urile din e-mail nu doar că pot conține viruși care ar putea afecta funcționarea dispozitivelor, dar pot accesa date personale fără permisiunea utilizatorului.
Clienții companiei sunt sfătuiți să evite deschiderea e-mailurilor primite de la companiile de la care nu așteaptă vreun mesaj. Aceștia nu trebuie să deschidă și să nu salveze documentele atașate primite în astfel de mesaje.
Un alt sfat de care trebuie să țină cont este să nu se grăbească să interacționeze cu e-mailul, mai ales dacă acesta induce sentimentul fals al unei urgențe. Clienții trebuie să verifice și corectitudinea limbajului, deoarece mesajele false pot conține greșeli gramaticale, notează dcnews.ro.
În cazul în care primesc un mesaj care trezește suspiciuni, clienții E.ON Energie România sunt încurajați să contacteze compania pe canelele de comunicare puse la dispoziție: