De vină pentru o astfel de situație ar fi criza epidemiologică, care a afectat foarte mult China, țară care este unul dintre principalii furnizori de produse în lume.
Multe dintre cele puse la vânzare în România provin din China și există posibilitatea, dacă le-ați comandat ca dar de Crăciun, să sosească în țară abia de Paști.
Octavian Blăjan, CEO-ul casei de expediții Euro Team Gb Spedition, a făcut acest anunț îngrijorător pentru mulți dintre noi. Există și vești bune, dacă produsele comandate nu au legătură cu China, atunci ar putea fi livrate la timp și chiar cu costuri mai reduse.
”Agenții economici naționali sau europeni care, de la producție și până la livrare, au o verigă care depinde de gigantul asiatic, știu deja că acolo vor avea întârzieri.
În schimb, cei care nu au nici o legătură cu această țară vor livra în timp și la costuri mai reduse”, a explicat Octavian Blăjan, CEO Euro Team Gb Spedition, citat de HotNews
Octavian Blăjan a explicat și cum au loc întârzierele din gigantul asiatic. De exemplu, dacă mergem într-un magazin și vrem să ne cumpărăm un ceas care mai are nevoie de unele componente, iar acestea provin din China, atunci vor exista cu siguranță întârzieri de cinci-șase luni.
”Să spunem că ceasul respectiv este fabricat în Elveția, dar cureaua sau cutia trebuie să îi vină din China, atunci, acest produs va înregistra întârzieri de câteva luni bune.
Inclusiv cadourile sau mărfurile de Crăciun pe care vi le veți comanda din China au șanse foarte mari să nu vă fie livrate decât la câteva luni după Crăciun”, a mai explicat Octavian Blăjan.
Inclusiv comenzile din China care vin pe cale maritimă pot avea întârzieri de jumătate de an. Drept urmare, reprezentantul firmei de transport recomandă românilor, dacă vor să evite aceste termene îndelungate, să cumpere cadouri de Crăciun de la producători locali.
”Eu, personal, le recomand românilor, dacă vor să ofere daruri de Crăciun, să le cumpere numai din locuri de unde știu că au fost produse local.
Ca să fim siguri, poate că anul acesta, ar trebui să facem cadouri tradiționale”, a mai afirmat CEO-ul.
Și de Black-Friday vor fi întârzieri de chiar 30 de zile. Având în vedere valul patru, șoferii transportatori riscă să fie plasați în carantină.
”Din punctul meu de vedere întârzierile vor crește tocmai pentru că sunt șoferi în carantină, sunt șoferi care au diferite probleme, iar fiecare această situație impactează foarte mult transporturile.
Pentru că micii transportatori sunt cei care livrează produsele și pun lucrurile în mișcare”, a mai detaliat specialistul.
În tot acest context, vânzătorii de mașini second hand profită scumpind autoturismele, din cauză că riscă să fie aduse din China peste 9 sau 12 luni.
”De un astfel de caz ne-am lovit și noi la Euro Team Gb Spedition. A trebuit să achiziționăm o mașină directorul comercial și, cum aveam nevoie de ea urgent, am achiziționat una second hand, mult mai scumpă decât valoarea de piață.
Cea nouă ar fi urmat să ne fie livrată de la reprezentanță de abia anul viitor în noiembrie”, a mai subliniat Octavian Blăjan.