News

Avertismentul șefului ANPC: Băuturile răcoritoare ținute în căldură pot deveni toxice

Paul Anghel, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, avertizează că băuturile răcoritoare care sunt depozitate la soare sau în căldură excesivă pot deveni foarte toxice.
13.08.2022 | 17:42
Avertismentul sefului ANPC Bauturile racoritoare tinute in caldura pot deveni toxice
Răcoritoarele ținute în căldură devin toxice/ Foto: Facebook - Paul Anghel
ADVERTISEMENT

Șeful ANPC, Paul Anghel, precizează că unele substanțe din băuturile răcoritoare își pot schimba structura la temperaturi ridicate, iar acest lucru poate avea un impact negativ asupra sănătății consumatorilor.

Coloranții din răcoritoare pot deveni toxici

Băuturile răcoritoare expuse la soare sau ținute în căldură excesivă, cu mult peste 25 de grade Celsius pot fi foarte periculoase. Chiar și coloranții își schimbă structura și devin toxici.

ADVERTISEMENT

Ce se poate schimba în compoziţie? migrarea anumitor componenti din ambalajele din plastic care pot dăuna sănătăţii omului şi destabilizarea anumitor coloranţi, în special cei roşii, orange, galbeni generând anumite substanţe chimice care pot fi dăunătoare”, a scris Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

Recomandări pentru a evita falsele reduceri de prețuri

În urmă cu o săptămână, Paul Anghel avertiza consumatorii și în ce privește falsele promoții inițiate de către unii comercianți pe durata verii.

ADVERTISEMENT

Condiția esențială a unei veritabile reduceri de preț este aceea că prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referintă. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

ADVERTISEMENT

• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
• fie prin mențiunile “preț nou”, “preț vechi” langă sumele corespunzătoare;
• fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare langă prețul anterior, barat”, scria Anghel.

Acesta prezenta și o listă cu recomandări pentru ei care vor să beneficieze cu adevărat de promoțiile anunțate de către comercianți:

ADVERTISEMENT

– Întocmiți o listă cu produsele pe care doriți să le achiziționați și cu prețurile actuale ale acestora pentru a evita falsele reduceri de prețuri, atunci când comercianții măresc prețul și aplică procentul de reducere la prețul majorat;
– Citiți cu atenție caracteristicile produsului;
– Verificați dacă produsul corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.;
– Verificați stocul existent (pentru comerțul on-line);
– Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare etc.
– În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

ADVERTISEMENT
Tags: