News

Bacalaureat 2019. Un elev a dat-o exemplu pe Viorica Dăncilă la proba de Limba română: “Ca să nu te faci de râs”

02.07.2019 | 08:57
Viorica Dăncilă a fost ironizată de un elev. Sursa foto - facebook

Bacalaureatul a oferit și momente inedite. Un elev a dat-o exemplu pe Viorica Dăncilă la proba scrisă de Limba și literatura română. Acesta a avut o abordare cel puțin inedită la subiectul în care trebuia să argumenteze de ce este nevoie de pregătire în vederea susținerii unui discurs. Astfel, fără să stea prea mult pe gânduri, în argumentația lui, elevul a făcut referire la premierul României, noul lider al Partidului Social Democrat.

Un elev a dat-o exemplu pe Viorica Dăncilă la proba de Limba română

Absolventul clasei a 12-a scris în lucrare că „e foarte important să-ți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Viorica Dăncilă”. De remarcat că la proba scrisă de Limbă și literatura română de la Bacalaureat, punctul B de la Subiectul I a avut următoarea cerință: „Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă este necesară sau nu o pregătire riguroasă în vederea susținerii unui discurs, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri de la Junimea din Iași de George Panu, cât și la experiența personală sau culturală”.

„Unul dintre elevii mei mi-a spus că a făcut trimitere, atunci când a argumentat necesitatea unei pregătiri riguroase în vederea susținerii unui discurs, la situația în care a fost pus premierul Viorica Dăncilă. El a argumentat că e foarte important să-ți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Viorica Dăncilă”, a declarat Monica Anisie, profesoară de Limba română la Colegiul Național Tudor Vianu din București, pentru Edupedu.ro.

Un elev a dat-o exemplu pe Viorica Dăncilă la proba de Limba română. Viorica Dăncilă
Viorica Dăncilă a fost aleasă preşedinte al PSD. Sursa foto – facebook

Ce grad de dificultate au avut subiectele

Aceasta a precizat că, “din punct de vedere al subiectului, este corectă argumentarea: să îți construiești un discurs astfel încât să nu ajungi să te faci de râs. A făcut parte din argumentare. La subiectul al II-lea, candidații aveau de prezentat perspectiva narativă din text și era clară, copiii nu aveau de ce să greșească. Au avut chiar și la modelul de subiecte publicat de Minister perspectiva narativă.

Iar piatra de încercare, subiectul al III-lea, de care toți copiii se tem, le-a plăcut elevilor. Poezia modernistă au studiat-o în clasele a XI-a și a XII-a, deci au avut continuitate. Lor le plac Blaga și Bacovia, deci nu a fost ceva foarte dificil, a concluzionat profesoara Monica Anisie despre proba scrisă la limba și literatura română.