News

Bacalaureat 2020. Subiectele la Română, mai ușoare decât cele din anii trecuți. Profesoara Cristina Tunegaru: ”Se poate obține nota 6 dacă elevii nu sunt analfabeți funcțional”

22.06.2020 | 13:25
Bacalaureat 2020 Subiectele la Romana mai usoare decat cele din anii trecuti Profesoara Cristina Tunegaru Se poate obtine nota 6 daca elevii nu sunt analfabeti functional
Bacalaureat 2020. Profesoara Cristina Tunegaru explică de ce au fost mai ușoare subiectele din acest an. Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea
ADVERTISEMENT

Absolvenții de liceu au susținut luni, de la ora 9:00, proba la Limba și literatură română de la Bacalaureat 2020.

În opinia profesorilor, subiectele din 2020 au fost mai ușoare față de anii trecuți, iar elevii pot obține fără probleme notă de trecere.

ADVERTISEMENT

De asemenea, în acest an s-au sesizat diferențe foarte mici între subiectele primite de elevii de la uman și real.

Bacalaureat 2020. Profesoara Cristina Tunegaru explică de ce au fost mai ușoare subiectele din acest an

Profesoara de limba română, Cristina Tunegaru, spune că subiectele de la Bacalaureat 2020 ”nu au fost grele” și ”se poate obține nota 6 dacă elevii nu sunt analfabeți funcțional”.

ADVERTISEMENT

”Subiectele nu au fost grele și sunt construite în așa măsură încât dacă nu te pregătești cu partea aceasta de teorie literară și curente literare, fără să ai niciun fel de informație de teorie literară, istoria literaturii, poți să obții notă de trecere, nota 6.

La subiectul I se cere doar înțelegerea unui text și rezolvarea cerințelor direct pe text, iar la parte a doua a subiectului I se cere construirea unei argumentări, elevii trebuie să-și exprime punctul de vedere cu referire la o anumită temă și să formuleze două argumente, unul dintre ele cu referire la text, celălalt cu referire la experiența proprie.

ADVERTISEMENT

Dacă au competetnțele de înțelegere a unui text, de argumentare, de redactare a unui text, cu siguranță pot obține nota 6 fară mari dificultăți. Se poate obține nota 6 dacă elevii nu sunt analfabeți funcțional”, a declarat pentru HotNews.ro Cristina Tunegaru.

Subiectele din 2020, mult mai ușoare decât cele din anii trecuți

Profesoara Tunegaru a mai spus, pentru sursa citată, că, în comparație cu anii trecuți, subiectele de anul acesta sunt mai ușoare.

ADVERTISEMENT

”Față de subiectele de anul trecut, subiectele de anul acesta mi se par mai ușoare pentru că subiectul de la eseu este mai simplu. Dacă în anii trecuți au avut subiecte care cereau comentarea sau construirea unui eseu pronind de la un text narativ amplu, roman sau poezie, anul acesta subiectul a fost mult mai accesibil, fiind un text pe care elevii l-au studiat de două ori.

ADVERTISEMENT

Dacă nu s-au pregătit acum foarte bine, cu siguranță cunosc conținutul acestei comedii și cu siguranță au câteva informații”, a mai spus profesoara.

Dacă de obicei sunt diferențe mari între uman și real, în 2020 între subiectele date au fost grade mici de diferențiere. Nici la real nu au fost probleme, mai spune profesoara pentru sursa citată.

”Subiectul de real nu a fost foarte greu. Textul de la prima parte nu este greu de înțeles, cerințele sunt direct aplicabile pe text, în sensul că cer formularea unor enunțuri scurte în care elevii să identifice elemente din text și să facă deducții simple. Pentru eseu, elevii primesc tot 30 de puncte. La eseu s-a cerut prezentarea particularităților unei comedii. Aici elevii puteau să aleagă un text de Caragiale, de exemplu ”O scrisoare pierdută”, text studiat și în clasa a VIII-a și în liceu.

Se cerea prezentarea particularităților comediei, prezentarea a două trăsături care permit încadrarea textului într-un curent literar, aici puteau selecta realismul și era ușor de argumentat. Apoi ar fi trebuit să evidențieze relațiile dintre personaje, cum sunt construite, în ce constă comicul, care sunt tipurile de comic pe care le regăsesc în text. Între subiectele la real și uman este o singură diferență și aceea apare la subiectul al treilea, la eseu.

La uman li se cere să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj într-o comedie. Puteau să selecteze ”O scrisoare pierdută”. Dacă la real elevii ar fi trebuit să se concentreze pe textul integral și să prezinte trăsăturile curentului literar, relațiile dintre personaje, conflictul principal și felul în care se nasc și sunt construite conflicte secundare, la uman era nevoie să se concentreze pe personaj”, a mai explicat Cristina Tunegaru.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS