Bacterie care consumă metal, descoperită accidental de cercetători. Se anticipa că aceasta există de sute de ani

17.07.2020 | 13:01
Bacterie care consuma metal descoperita accidental de cercetatori Se anticipa ca aceasta exista de sute de ani

Descoperire cu adevărat remarcabilă a oamenilor de știință de peste ocean. Absolut din întâmplare, o echipă de cercetători din SUA a găsit o bacterie despre care se spune că ar consuma metal.

Oamenii de știință de la California Institute of Technology (Caltech) au ajuns la concluzia că au descoprit un tip de bacterie care se hrănește cu metale.

Și mai remarcabil este faptul că, despre aceasta, cercetătorii din domeniu credeau că există de câteva sute de ani, dar nu au putut dovedi acest lucru până acum, precizează CNN.

O bacterie care consumă metal, descoperită din întâmplare de cercetătorii americani

Actorul principal al acestei descoperiri cu adevărat răsunătoare din lumea științei este medicul Jared Leadbetter, cel care este și profesor de microbiologie a mediului înconjurător la Caltech în Pasadena.

Omul de știință din SUA a lăsat un borcan cu această substanţă în apă plată în chiuveta din biroul său timp de mai multe luni, el fiind plecat să lucreze în afara campusului. La revenirea în zona sa de studiu, Leadbetter a găsit borcanul acoperit cu o substanţă neagră.

”În acel moment după revenirea m-am gândit dacă are vreo legătură cu microbii, aşa că am început să facem o serie de teste”, a spus el.

Studiile ulterioare au relevat faptul că învelișul de culoare neagră era mangan oxidat din cauza acestei bacterii, cel mai probabil aflată în apă.

“Aceasta este o dovadă că astfel de creaturi trăiesc în apa din subteran şi că o parte din apa de băut din Pasadena este pompată din pânza freatică”, a mai precizat profesorul pentru CNN.

Bacteriile descoperite, primele care folosesc manganul pentru ”hrană”

În urma unor cercetări publicate de revista Nature, oamenii de ştiinţă menționează că este prima bacterie cunoscută care ar folosi manganul pentru a se hrăni.

”Un aspect deosebit al microbilor din natură este că pot metaboliza diverse materiale, precum metale, pentru a obţine energia necesară celulelor”, a mai spus Leadbetter.

Această nouă descoperire arată şi că bacteria poate folosi manganul într-un proces numit chemosinteză, prin care transformă dioxidul de carbon în biomasă.

Cercetătorii apreciază că această descoperire ar putea să explice mai mult rolul manganului – bile de metal care ajung la dimensiunea unui grapefruit şi care se găsesc de obicei pe fundul mărilor. Ele conţin metale rare.

“Aceste noi informaţii ajută la înţelegerea ciclurilor elementelor de pe Pământ şi relevă multe aspecte cu privire la mangan, care a contribuit la conturarea vieţii pe planetă”, a spus Woodward Fischer, profesor de geobiologie la Caltech. Fischer nu a fost implicat în studiu.