Guvernanții au lăsat în spate pandemia de coronavirus și au anunțat acum să sunt gata să cheltuiască bani importanți pentru deplasări externe. Cei care se înscriu la licitație trebuie să știe însă că există condiții serioase pe care reprezentanții Palatului Victoria le-au impus încă din start.
Achiziția serviciilor de transport aerian are în vedere asigurarea transportului salariaților Guvernului pentru deplasările ocazionate de participarea, în interes de serviciu, la diverse activități, întâlniri de lucru, conferințe, misiuni sau cursuri.
De remarcat că aceste deplasări sunt caracterizate prin faptul că nu pot fi determinate exact datele de călătorie, nici numărul lor si nici numărul de participanți. Cu toate acestea, în cele mai multe cazuri, emiterea biletelor de transport se face pe baza rezervărilor solicitate.
Nu mai puțin de 1.260.000 de lei plătesc guvernanții pentru biletele de avion. De banii aceștia, Secretariatul General al Guvernului vrea tot ce e mai bun. Astfel, serviciile de transport aerian ofertate se vor asigura numai prin intermediul companiilor aeriene care au curse regulate (cu sau fără escală) sau în mod excepțional, cursă charter.
Nu sunt acceptate oferte pentru rezervări la companii sau zboruri tip „low cost”, cu excepția în care autoritatea contractantă solicită în mod explicit acest lucru. De asemenea, operatorii vor contabiliza numărul de mile zburate de către angajații Secretariatului General al Guvernului și trebuie să acorde bonusuri în funcție de programele de loialitate ale companiilor aeriene.
Ca regulă, membrii unei delegații se deplasează către destinație cu aceeași aeronavă, cu excepția situațiilor în care se solicită în mod expres contrariul în cuprinsul invitației de participare. Nu se acceptă efectuarea deplasării pentru membrii unei delegaţii cu avioane sau pe rute diferite. În componenţa unei delegaţii pot exista atât membrii cu statut de demnitar care pot călători la clasa business, cât şi personal ce nu are acest statut şi călătoreşte la clasa economic.
De remarcat că pentru destinaţiile unde nu există curse directe, se acceptă curse indirecte (însumate maxim trei curse), cu nu mai mult de trei zboruri în total efectuate de aceeaşi companie ori companii diferite.
Durata maximă de aşteptare între curse nu trebuie să depăşească 3 ore. Se acceptă și combinații cu companiile feroviare sau rutiere. De exemplu, călătoria la Haga se poate face cu compania aeriană până la Amsterdam si cu o companie feroviară sau rutieră de la Amsterdam la Haga.
Cu un an înaintea izbucnirii pandemiei de coronavirus, Klaus Iohannis a efectuat 21 de deplasări externe, iar cheltuielile s-au ridicat la suma de peste 9.600.000 de lei, adică aproximativ 2 milioane de euro.
Șeful statului a lăsat-o mai moale pe timp de COVID-19 cu plimbările prin străinătate. În 2020, cheltuielile aferente pentru cele nouă deplasări externe s-au ridicat la suma de 3.011.828,95 lei.
Vorbim despre aproximativ 600.000 de euro, în condițiile în care numărul deplasărilor oficiale în străinătate s-a redus serios față de 2019. Și cheltuielile au fost diminuate de aproape trei ori față de 2019.
În ceea ce privește anului trecut, președintele României a avut 16 deplasări externe. Potrivit Agerpres, cheltuielile aferente acestora au însumat 7.607.800,34 lei, adică aproximativ 1,5 milioane de euro
IGPR-ul a devenit regina destinațiilor de vis după ce statul român a plătit aproape un milion de euro pentru biletele de avion cu ajutorul cărora polițiștii vor merge în diferite destinații să-i preia pe condamnați și să-i aducă acasă.
Și cum fugarii nu s-au oprit chiar aproape, Inspectoratul a fost nevoit să achite călătorii până în locuri de top. Caracas, Sydnei, Canbera, Santiago de Chile, Havana sau Shanghai s-au aflat pe lista cumpărăturilor. FANATIK a scris AICI totul despre întreaga situație.