News

Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor. Ce alți producători oferă acest serviciu

Dacă ai banii și dacă directorilor Rolls-Royce le place ideea ta, producătorul auto britanic de ultra-lux îți va construi mașina visurilor tale.
02.06.2021 | 13:23
Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor. Ce alți producători oferă acest serviciu
Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor. Ce alți producători oferă acest serviciu Foto: Colaj FANATIK
ADVERTISEMENT

Rolls-Royce se alătură acum unui număr de alți producători de automobile de lux, inclusiv Bentley și Porsche, care vor lucra cu un număr limitat de clienți bogați pentru a construi mașini personalizate foarte scumpe.

Atât Bentley, cât și Porsche sunt deținute de Grupul Volkswagen, în timp ce Rolls-Royce este deținut de BMW.

Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls-Royce să-ți creeze mașina visurilor. Ce alte mărci oferă acest serviciu

Joi, Rolls-Royce a dezvăluit un nou program numit Rolls-Royce Coachbuild. Acest departament va colabora cu clienți individuali pentru a ajuta la proiectarea și construirea de mașini special pentru ei.

ADVERTISEMENT

Producătorul de automobile de lux va lucra doar la una dintre aceste mașini la fiecare doi ani, au spus directorii Rolls-Royce. Deși Rolls-Royce nu spune cât vor costa mașinile, pare clar că vor costa multe milioane de dolari.

„Clienții Rolls-Royce Coachbuild sunt implicați intim și personal la fiecare etapă a procesului creativ și ingineresc”, a declarat Torsten Müller-Ötvös, CEO al Rolls-Royce, citat de CNN.

ADVERTISEMENT

Porsche își numește departamentul de mașini personalizate Sonderwunsch sau „Special Wish” în germană. Programul, care a existat anterior din primele zile ale Porsche până în anii 1980, a fost repornit recent.

Acum, Porsche oferă să facă mașini noi complet personalizate, precum și modele personalizate bazate pe Porsche clasice, cum ar fi modelul 356 și începutul anului 911.

ADVERTISEMENT

Programul Porsche a fost responsabil pentru introducerea unor inovații precum ștergătorul lunetei sau primul radio auto pe mașina sport Porsche 356.

„Ascultarea clienților noștri a fost întotdeauna o sursă de inovație pentru compania noastră”, a declarat Christian Heck, șeful managementului produselor pentru programul Porsche.

ADVERTISEMENT

Anul trecut, Bentley a dezvăluit Bacalar, o mașină complet fără acoperiș, model din care vor fi fabricate doar 12 automobile, la un cost de 2 milioane de dolari fiecare.

Dezvăluind acea mașină, Bentley și-a anunțat, de asemenea, propria întoarcere la „crearea de caroserii personalizate (coachbuilding)”.

ADVERTISEMENT

Un coș de picnic foarte scump

Pentru a lansa noul său departament Coachbuild, Rolls-Royce a dezvăluit un nou model numit Boat Tail, din care sunt fabricate doar trei exemplare.

Aceste mașini au fost comandate de trei cumpărători diferiți, toți interesați de plimbări cu barca și iahturi și care doreau ceva cu un aspect nautic.

Rolls-Royce nu spune cât costă fiecare dintre aceste mașini, dar prețul estimat este de aproximativ 25 de milioane de dolari pe bucată.

Stilul caroseriei Boat Tail amintește de mașinile clasice din anii 1920 și ’30. În acea perioadă, mașinile de lux au fost uneori proiectate cu capete din spate conice asemănătoare unei bărci.

La fel ca aripile de pe mașini din anii 1950, care sugerează viteza și stilul printr-o asociere cu avioane, cozile de barcă confereau mașinilor un aspect rapid, aerodinamic. Adesea, erau acoperite cu scânduri de lemn pentru a semăna cu o barcă de lemn din acea epocă.

Mai degrabă decât un top pliabil, ca majoritatea decapotabilelor, Rolls-Royce Boat Tail are un acoperiș complet detașabil, care este depozitat separat de mașină. Acest lucru eliberează spațiu de depozitare în spatele mașinii care, în acest caz, a fost transformat într-un coș de picnic foarte scump.

Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor
Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor. Foto: Rolls-Royce

 

Două capace se deschid în lateral. În interior, există argintărie gravată scumpă, pahare de diferite feluri, șervețele și farfurii. Există un răcitor de șampanie dublu conceput pentru a se potrivi sticlei preferate de cumpărător.

Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor
Bani și o idee bună, ingredientele pentru ca Rolls Royce să-ți creeze mașina visurilor Foto: Rolls-Royce

 

Există și mesele de cocktail pliante și două scaune cu design italian. Pentru umbră, o umbrelă de soare este depozitată în centru între ușile articulate.

Revenirea la crearea de caroserii personalizate

În primele zile ale automobilelor, cumpărătorii alegeau adesea un producător de automobile, precum Rolls-Royce, Hispano-Suiza sau Duesenberg, pentru a construi partea mecanică a unei mașini – motorul, transmisia și cadrul.

Cu toate acestea, caroseria era proiectată și construită de o firmă specializată în construcția de trăsuri, dintre care multe construiseră odinioară trăsuri cu cai. Era ultimul răcnet în materie de personalizare.

Exista multe firme de constructori de caroserii și numele lor sunt faimoase astăzi în rândul colecționarilor de mașini. Au fost LeBaron în Statele Unite, Touring în Italia, Figoni et Falaschi și Saoutchik în Franța și mulți alții.

În cele din urmă, mulți producători de autovehicule au cumpărat firmele de construcții de caroserii, aducând aceste lucrări în cadrul companiei, a declarat Donald Osborne, evaluator auto de colecție și CEO al Muzeului Audrain Automobile din Newport, Rhode Island.

Rolls-Royce a fabricat multe mașini complet personalizate. Dar, trecuseră decenii de când producătorul auto construise într-adevăr un automobil personalizat unic pentru un client plătitor.

Rolls-Royce ar vopsi întotdeauna o mașină orice culoare i-ar fi cerut clientului și va adăuga încă multe detalii personalizate, dar cu mult timp în urmă încetase să construiască caroserii complet personalizate.

În 2017, Rolls-Royce a dezvăluit Sweptail, care fusese personalizat pentru un client bogat nenumit. S-a estimat că va costa în jur de 13 milioane de dolari, o sumă pe care Rolls-Royce nu a confirmat-o niciodată oficial, dar nici nu a neagat-o.

După ce mașina a fost dezvăluită, alți potențiali clienți s-au prezentat spunând că și ei își doresc un Rolls-Royce creat pentru ei.

Cât de greu este să faci o mașină personalizată?

Este mult mai dificil să creezi astăzi astfel de mașini personalizate decât în ​​prima jumătate a secolului al XX-lea. Astăzi, există reglementări stricte de siguranță, care se aplică chiar și mașinilor rare.

Aceste reglementări pot face dificilă proiectarea chiar și a vehiculelor produse în serie, darămite să răspundă capriciilor unui client individual.

De asemenea, modul în care sunt proiectate vehiculele moderne face mai dificilă crearea unor corpuri extrem de diferite.

Rama și caroseria vehiculelor de astăzi nu sunt de obicei separate, ci sunt integrate, astfel încât modificările majore ale caroseriei pot avea un impact mult mai substanțial asupra restului vehiculului.

Rolls-Royce a anunțat în urmă cu câțiva ani că toate noile sale vehicule se vor baza pe un nou set de inginerie numit Arhitectura luxului.

Unul dintre beneficiile acestei noi ingineri este flexibilitatea pe care o oferă pentru a crea modele foarte diferite, potrivit Rolls-Royce.

Pe lângă Boat Tail, acesta stă la baza sedanurilor Rolls-Royce Phantom și Ghost, precum și a SUV-ului Cullinan.

O parte din motivul pentru care aceste vehicule sunt atât de scumpe este timpul pe care îl necesită, a declarat Müller-Ötvös, CEO al Rolls-Royce, inclusiv al său.

A petrecut mult timp supravegherea creației Boat Tail așa cum ar face cu orice model Rolls-Royce.

Având în vedere că producătorul auto este selectiv cu privire la ce proiecte își asumă și intenționează să finalizeze un singur proiect Coachbuild la fiecare doi ani, cam așa, a spus el.

Müller-Ötvös a fost clar, totuși, că aceste proiecte vor fi profitabile și, spre deosebire de concept cars, nu vor fi realizate doar pentru spectacol.

Osborne a declarat că se bucură să vadă aceste tipuri de mașini unice revenind, în ciuda cheltuielilor uluitoare.

„Dacă individualitatea, măiestria și designul pot fi exprimate într-un mod care este inspirațional, să o facem”, a spus el. „Pentru că de ce ar trebui să conducem cu toții același lucru?”

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 855. 32 pagini + CD. Doar 10 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri