News

Câți bani plătește statul român ca să-i antreneze pe polițiști la mersul pe motocicletă! Ce sistem vor să cumpere șefii de la IGPR

Câți bani plătește statul român ca să-i antreneze pe polițiști la mersul pe motocicletă! Ce sistem vor să cumpere agenții de la IGPR și ce speră să se întâmple după ce acesta devine funcțional
11.01.2022 | 08:01
Cati bani plateste statul roman ca sai antreneze pe politisti la mersul pe motocicleta Ce sistem vor sa cumpere sefii de la IGPR
Câți bani plătește statul român ca să-i antreneze pe polițiști pentru mersul pe motocicletă! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Inspectoratul General al Poliției Române vrea să aibă numai agenți pe motocicletă antrenați și pregătiți să evite tot felul de incidente. Drept pentru care conducerea a transmis că este gata să plătească o sumă frumoasă pentru un sistem performant care să-i ajute pe polițiștii aflați pe două roți în trafic.

Vorbim despre un sistem de simulare a conducerii motocicletelor pentru antrenamentul, examinarea și evaluarea agenților, sistem compus din două posturi de antrenament moto și un post de instructor.

ADVERTISEMENT

Câți bani plătește statul român ca să-i antreneze pe polițiști pentru mersul pe motocicletă!

Nu mai puțin de 2.325.000 de lei sunt gata polițiștii să plătească. În mod evident, câștigătoare va fi oferta cea mai avantajoasă financiar, anunțul fiind postat pe platforma publică de achiziții publice.

Reprezentanții IGPR spun că sistemul pe care vor să-l cumpere trebuie să reducă din costurile pe care le au cu mentenanța parcului auto. Mai mult decât atât, aceștia au transmis că sunt nevoiți să-l achiziționeze după ce s-au adus modificări legislației referitoare la pregătirea conducătorilor moto din cadrul Poliției Române.

ADVERTISEMENT

De asemenea, mai spun agenții rutieri, după cumpărarea acestui sistem se urmărește și reducerea accidentelor în care sunt implicate motocicletele din dotare.

De remarcat că, la momentul actual, instruirea practică și teoretică se face pentru elevi în cadrul programelor de pregătire școlară. De asemenea, pentru agenții de poliție se trece prin pregătire teoretică anuală

ADVERTISEMENT

Cum arată sistemul moto pe care se școlesc polițiștii

Așadar, IGPR-ul vrea să cumpere două stații de lucru pentru cursanți, o stație de lucru pentru instructor, un sistem video compus din opt monitoare, sistem audio stereo, unitate UPS și diferite unități hardware, de genul mouse, imprimantă sau tastatură.

Trebuie să existe posibilitatea de interconectare a celor două stații ale cursanților cu cea a instructorului și întregul sistem să nu necesite amenajări specifice/suplimentare în incintele unde se vor monta simulatoarele.

ADVERTISEMENT

De asemenea este obligatorie corelarea imaginilor proiectate pe monitoare cu mișcarea șasiului, în sensul să poată simula accelerarea, decelerarea, virarea sau trecerea peste obstacole. În același timp, instructorul trebuie să poată modifica traseele de conducere, parametrii, condițiile meteorologice, condițiile motocicletei ori avariile și incidentele operaționale.

ADVERTISEMENT

Stația de lucru a cursanților trebuie să fie reprezentată de o motocicletă tip BMW R 1200 RT. De remarcat că, la mâna a doua, pe site-urile de specialitate din Germania, o asemenea motocicletă poate să ajungă și până la zece mii de euro, în funcție de numărul de kilometri parcurși.

Aceasta trebuie să fie pusă în mișcare prin intermediul unei platforme metalice și să aibă un sistem video compus din minim trei monitoare așezate în formă semi hexagonală. Dacă ne raportăm la stația de lucrul a instructorului atunci trebuie să știți că aceasta va fi dotată cu un birou, scaun, calculator și un sistem video format din cel puțin două monitoare.

Ce trebuie să învețe polițiștii de la noul sistem

Modelul de motocicletă pe care agenții de la IGPR își vor testa aptitudinile trebuie să simuleze cât mai realist comportamentul unui autovehicul real. Aici este inclusă capacitatea simulării unor avarii ale motocicletei precum defectarea frânei, a luminilor, accelerație uzată, supraîncălzirea motorului și fum, scurgeri de ulei sau combustibil și chiar pană.

Polițiștii se vor putea antrena și pe mai multe tipuri de trasee cu ajutorul noului sistem, unul care va reda perfect și mediul înconjurător, adică vegetație, case, clădiri, dar și pe ceilalți participanți la trafic, oameni și mașini.

Interesant este că atunci când cursantul va conduce motocicleta în regim de urgență, restul vehiculelor aflate în trafic își vor adapta comportamentul. Practic, în cazul mai multor benzi de circulație în aceeași direcție, vehiculele eliberează banda din stânga, pentru a face loc motocicletei de poliție cât mai repede posibil.

La intersecțiile cu sau fără semafoare, va exista prioritate pentru motocicleta de poliție, restul vehiculelor urmând a se opri. Pe drumuri cu o singură bandă vehiculul din față va accelera până când va apărea un loc unde poate să permită trecerea motocicletei de poliție.

Nu în ultimul rând, la un semafor roșu cu mai multe benzi în aceeași direcție, dacă un rând de vehicule împiedică trecerea motocicletei, iar aceasta ajunge între cele două benzi, vehiculele se vor deplasa la stânga și la dreapta, astfel încât să fie creat un spațiu pentru a permite motocicletei să treacă.