În noaptea de duminică spre luni, de la ora 01:30, are loc Supebowl-ul, finala sezonului din NFL. Faţă în faţă se vor afla Kansas City Chiefs cu Philadelphia Eagles, într-o confruntare care se dispută în “Superdomul” din New Orleans.
Sumele puse în joc la acest eveniment sunt ameţitoare, iar totul porneşte de la drepturile TV. NFL este cea mai scumpă competiţie din lume, iar contractul semnat în anul 2021 este unul istoric: 113.000.000.000 de dolari pentru următorii 11 ani (2034).
Nicio televiziune nu putea plăti aceşti bani, astfel că suma de 113 miliarde va fi plătită de Amazon, CBS, ESPN/ABC, FOX şi NBC. Superbowl-ul este transmis prin rotaţie de televiziunile americane.
În acest an, televiziunea FOX va transmite Superbowl-ul. Iar analistul şi comentatorul de top al celor de la FOX este Tom Brady, cel mai titrat din istoria NFL. Septuplul campion al Ligii a devenit în 2022 cel mai bine plătit analist sportiv din toate timpurile: 375.000.000 de dolari pentru următorii 10 ani.
La asemenea investiţii, televiziunile trebuie să şi producă. Iar Superbowl este cireaşa de pe tort. În acest an, un spot de 30 de secunde de publicitate în timpul Superbowl costă nu mai puţin de 8.000.000 de dolari, cu 1 milion mai mult decât în ultimii doi ani.
Companiile care îşi facă reclamă în Superbowl nu investesc doar în timpul de difuzare ci şi în vedete. Astfel, americanii scriu că sportivii, actorii de la Hollywood şi celelalte staruri încasează între 3 şi 5 milioane de dolari pe reclamă.
În spot-urile publicitare din Superbowl 2025 vor apărea: Matthew McConaughey, David Beckham, Matt Damon, Antonio Banderas, Post Malone, Peyton Manning, Sydney Sweeney, Meg Ryan şi mulţi alţii.
Show-ul din pauza meciului este unul dintre punctele de atracţie în fiecare an la Superbowl. Cei mai mari artişti din lume râvnesc să fie protagonişti în acest show datorită expunerii fără precedent, astfel că performerii o fac gratis.
În acest an, Kendrik Lamar va cânta pe gazonul din New Orleans. Rapper-ul american a câştigat 5 premii Grammy, fiind marele câştigător al “Oscarurilor din muzică”. El nu va încasa nimic după acest show, deşi Apple Music dă 50 de milioane de dolari doar pentru acest spectacol: 15 milioane de dolari costă organizarea, iar 35 de milioane încasează NFL.
Dar, apariţiile în Superbowl sunt mine de aur pentru artişti. În 2024, Usher şi-a dublat vânzările în prima săptămână după ce a cântat în finala NFL. The Weeknd a vândut peste 1 milion de bilete la concertele sale imediat după apariţia în Superbowl-ul din 2021.
Donald Trump a luat o decizie istorică. Va urmări din tribune confruntarea dintre Kansas City Chiefs şi Philadelphia Eagles şi va fi primul preşedinte în funcţie care va participa la cel mai mare eveniment sportiv din Statele Unite:
„Măsurile de securitate au fost sporite și mai mult în acest an, având în vedere că va fi pentru prima dată când un președinte în exercițiu al Statelor Unite va participa la eveniment”, a spus Anthony Guglielmi, purtătorul de cuvânt al Serviciilor Secrete din SUA.
În tribunele Superdomului din New Orleans va fi şi Taylor Swift, partenera lui Travis Kelce, unul dintre starurile lui Chiefs. Artista a avut un impact uriaş asupra NFL, în special pe reţelele de socializare, postările cu celebra cântăreaţă în tribune generând milioane de reacţii. Astfel, un număr mare de persoane de sex feminin au fost atrase spre meciurile din NFL.