Fotbal international

Barcelona e dispusă să schimbe numele legendarului Nou Camp! Ce sumă pretind catalanii

30.07.2018 | 17:19
Barcelona e dispusa sa schimbe numele legendarului Nou Camp Ce suma pretind catalanii

Barcelona este dispusă să schimbe numele legendarului stadion pe care joacă meciurile de acasă, Nou Camp. Catalanii vor să urmeze exemplele altor mari cluburi din Europa, care deja au acceptat ca arenele pe care îşi dispută partidele în faţa suporterilor să poarte numele unor mari sponsori. Este evident o mişcare de marketing, avantajoasă în plan financiar, pentru că peste tot schimbarea numelor stadioanelor după cele ale sponsorilor a adus sume importante în vistieriile cluburilor.

Barcelona a fost întotdeauna un club extrem de conservator în multe privinţe. Foarte mulţi ani catalanii au fost singura grupare de anvergură care nu a acceptat numele vreunui sponsor pe tricouri. Mitul a cedat în momentul în care s-a încheiat contractul cu Qatar Airways, în 2010, pentru suma de 30 milioane euro anual. În 2017 Barcelona a anunţat încheierea relaţiilor cu compania aviatică din Qatar şi de atunci noul sponsor tehnic este retailerul japonez Rakuten, pentru suma de 52 milioane euro anual, contract până în vara lui 2022. Acest contract poate ajunge la 60 de milioane euro pe sezon în mod automat, cu o singură condiţie: Barca să ia La Liga şi Champions League.

Barcelona e dispusă să schimbe numele legendarului Nou Camp! Noul stadion trebuie să ajungă la 105.000 locuri

Şefii catalanilor s-au aşezat la masă şi au ajuns la concluzia că a sosit momentul să purceadă şi ei la copierea modelelor deja implementate de multe alte cluburi din Europa, sponsorizarea stadioanelor, o acţiune mult mai bănoasă decât cea reprezentată de sponsorul tehnic. A fost stabilită şi suma de la care Barcelona ar accepta schimbare denumirii de Nou Camp, aceasta fiind de 300 de milioane euro. Barcelona ar dori ca prin cedarea numelui stadionului să aibă acoperită cea mai mare parte din volumul bugetului pentru transferuri, pentru a-şi putea permite lovituri importante pe piaţa de mercato, capabile să o facă foarte puternică şi să atace câştigarea Champions League.

Deocamdată nu există dechise tratative cu nici un concern de renume, dar şefii catalanilor spun că nu îşi fac vreo grijă pentru faptul că nu ar apărea oferte din partea marilor companii, deoarece numele Barcei este un super-brand recunoscut în întreaga lume. Cluburile mari care deja au trecut la schimbarea denumirii propriilor arene în funcţie de interesul sponsorilot sunt Bayern Munchen, Juventus, RB Leipzig, Legiav Varşovia, Olympique Marseille, OGC Nice.

Noul stadion va fi construit de un arhitect englez

Actualul stadion al Barcelonei este Nou Camp. Este construit în 1957 şi este cel mai mare stadion din Europa, cu o capacitate de 99.354 locuri şi este, totodată, al doilea mare stadion al lumii, după capodopera Braziliei, Marcana, care are 130.567 locuri. Stadionul a atins o capacitate de 120.000 de locuri în perioada 1982, când Spania a fost gazda turneului final al CM, turneu câştigat de naţionala Italiei, 3-1 în finală cu Germania. Cea mai mare afluenţă de public s-a înregistrat în  1986, la un sfert de finalăîn cupele europene, contra lui Juventus.

În 2017 consiliul director al Barceloneia decis că nu trebuie construit un nou stadion, ci trebuie remodernizat Nou Camp. Pentru aceasta sunt necesare 600 de milioane de euro, iar lucrările au fost încredinţate arhitectului englez Norman Foster. Noul stadion va trebui să ajungă la o capacitate de 105.000 locuri şi acum Barcelona e dispusă să asculte oferte pentru denumirea noului stadion. dar nu mai jos de 300 milioane euro.