FC Barcelona a ieșit șifonată rău, din punct de vedere financiare, din mandatul de tristă amintire al fostului președinte Josep Maria Bartomeu. Actuala conducere găsește însă metode constante și eficiente de a face rost de bani.
Ultima găselniță a conducerii de pe Camp Nou de a aduce o sumă colosală în contul clubului este aceea de a vinde un pachet important de acțiuni în ceea ce privește branding-ul și marketing-ul clubului.
Concret, companiile specializate în marketing Fanatics și Investindustrial sunt dispuse să ofere nu mai puțin de 200 de milioane de euro pentru pachetul de 49% al departamentului de imagine.
Conform presei din Spania, faptul că în continuare actuala conducere va deține 51% din acțiuni, va face ca firmele americane să țină cont de dorința șefilor de pe Camp Nou.
Practic Joan Laporta, actualul președinte al Barcelonei, și echipa lui vor avea în continuare ultimul cuvânt în ceea ce privește branding-ul și marketing-ul, consorțiul american având în acest caz un rol mai mult de a propune soluții, și de a le implementa dacă acestea vor fi aprobate.
Odată ce va fi semnat noul contract, balanța bugetară a catalanilor ar trebui să se echilibreze și mai mult. Numai de la viitorul sponsor principal clubul ar urma să încaseze încă 100 de milioane de euro pe sezon.
Suma ar putea crește dacă Barcelona va accepta ca VeganNation, o companie care activează pe piața criptomoedelor, să-și asocieze numele cu multinaționala chineze Tencent Holding.
În acest moment, conform specialiștilor revistei Forbes, datoriile grupării catalane sunt cifrate la aproximativ 1,5 miliarde de dolari. Din cauza acestora Barca a fost în imposibilitatea de a efectua transferuri sonore, pe bani mulți.
În plus, în această vară nu mai puțin de nouă jucători vor fi scoși la vânzare. Este vorba despre Neto, Clement Lenglet, Sergino Dest, Oscar Mingueza, Samuel Umtiti, Frenkie de Jong, Riqui Puig, Memphis Depay și Martin Braithwaite.