News

Bătrâna care citea la supermarket i-a impresionat pe angajați. Gestul managerului i-a lăsat pe toți fără cuvinte

06.05.2021 | 19:14
Batrana care citea la supermarket ia impresionat pe angajati Gestul managerului ia lasat pe toti fara cuvinte
ADVERTISEMENT

Această bătrânică i-a impresionat până la lacrimi pe angajații unui supermarket, dar și pe patronul acestuia, după vizitele sale săptămânale. Ea nu făcea prea mult cumpărături, ci stătea la rafturile cu cărți. Gestul pe care l-a făcut patronul a impresionat pe toată lumea!

Bătrânica de la supermarket stătea să citească. Ce gest a făcut patronul

De mai multe ori pe săptămână, o bătrânică trecută de 60 de ani, se ducea la supermarketul din apropierea casei sale. Aceasta nu mergea la rafturile cu alimente, ci se oprea de fiecare dată la librăria magazinului.

ADVERTISEMENT

Stătea acolo, singură, și deschidea mereu câte o carte. Nu o cumpăra niciodată, pentru că nici măcar nu și-ar fi permis-o. Dacă lua cartea, nu îi mai ajungeau banii de mâncare. Așa că doar citea acolo, stând în picioare.

Văzând acest lucru, managerii magazinului au decis să îi facă bătrânei o canapea specială pe care să poată sta să citească în tihnă cărțile puse la dispoziție, la vânzare. Gestul său a fost apreciat de toată lumea, pentru că a arătat o considerație față de bătrâni pe care mulți au uitat-o.

ADVERTISEMENT

Bătrânii singuri pot apela linia telefonică gratuită

Dar, există soluții pentru bătrânii părăsiți sau care locuiesc singuri și nu au cu cine vorbi. Aceștia pot apela, gratuit, linia telefonică Telefonul Vârstnicului, unde pot discuta cu diverși voluntari ai programului.

„Telefonul vârstnicului este o linie telefonică gratuită și confidențială, destinată vârstnicilor din România. La numărul de telefon 0800 460 001 pot suna vârstnici care au nevoie de informare și consiliere socială, dar și dacă se simt singuri, din pricina izolării sociale foarte răspândite printre persoanele cu vârsta de peste 65 de ani.

ADVERTISEMENT

Linia telefonică gratuită 0800 460 001 este disponibilă între 08.00 si 20.00, de luni până vineri și sâmbăta, între 08:00 și 16:00. Dincolo de ALO, o voce caldă și înțelegătoare oferă un răspuns și o vorbă bună persoanelor în vârstă, care au nevoie de o informație practică sau, pur și simplu, vor să stea de vorbă cu cineva care îi ascultă”, se arată pe pagina web a Telefonului Vârstnicului.

Telefonul Vârstnicului este în vigoare din 2015 și succesul este unul mare. Vârstnicii apelează constant această linie, iar apelurile variază de la 10 minute până la chiar 30 de minute.

ADVERTISEMENT

„Da, suntem sunați periodic de anumite persoane, în special de către vârstnicii cu care s-a agreat să ne sune când se simt singuri și simt nevoia să socializeze. O frecvența însă este greu de precizat. Telefonul Vârstnicului oferă gratuit și confidențial informații de interes general, sfaturi sau îndrumare către resursele necesare vârstnicilor, semnalează abuzuri și alina singurătatea prin conversații cu asistenții sociali care preiau apelurile”, declara la debutul acestui program Alexandra Obreja, reprezentant.

ADVERTISEMENT