Băutura care a ajuns să fie din ce în ce mai căutată. Românii continuă să o consume în cantități mari, iar vânzările au crescut cu 15% comparativ cu anul trecut.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că, în ultimii ani, prețurile din supermarketuri sunt din ce în ce mai mari. Românii abia se descurcă de la o lună la alta cu salariile, iar cumpărăturile sunt din ce în ce mai limitate.
Inflația și creșterea accizezi la alcool i-a îndemnat pe români să găsească variante mai prietenoase cu bugetul, astfel încât să nu fie nevoiți să renunțe la micile plăceri. Drept dovadă, din ce în ce mai mulți consumatori preferă berea fără alcool.
Berea fără alcool și-a făcut rapid loc în topul preferințelor români. Mulți au ”migrat” către ea pentru că vor să se bucure de gustul amărui, fără să fie restricționați să urce după la volan. Alții, în schimb, preferă varianta ”cooler”, deoarece conține mai puțin zahăr decât băuturile acidulate.
Indiferent de motivul pentru care au ales berea fără alcool, această băutură a înregistrat o creștere în rândul consumatorilor. Comparativ cu 2023, vânzările sunt cu 15% mai mari. Aceasta este dovada că din ce în ce mai mulți români sunt dispuși să încerce această variantă.
Potrivit observatornews.ro, cel puțin 3 români din 10 consumă bere fără alcool în fiecare săptămână. Cele mai consumate tipuri de bere sunt cele cu arome, în special cele cu gust de lămâie sau lime.
”Este segmentul care în ultimii cinci ani de zile aproape s-a dublat are o creştere anuală între 10 şi 20. În mod special creştere care vine din zona berilor cu arome. Cred că e o alternativă bună la responsabilitate. Pe de altă parte cred că este o opţiune foarte bună din perspectiva sănătăţii.”, a spus Mihai Voicu, director general producător de bere, pentru Observator.
Chiar dacă berea fără alcool cu arome este bună la gust și ideală în zilele toride, nutriționiștii trag un semnal de alarmă. Această băutură ar trebui consumată cu moderație, pentru a nu ridica probleme de sănătate.