Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că guvernul din care face parte a aprobat bugetul pentru CFR. De asemenea, el a mai anunțat în același mesaj pe Facebook că oficialii acestei companii au solicitat o creștere a prețurilor.
După cum a transmis Grindeanu, conducerea CFR Călători a cerut o scumpire a biletelor de la începutul lunii iulie. După cum explică ministrul, această creștere de 20% vine după o perioadă de 9 ani.
“Mai exact: o majorare cu 20%, după 9 ani în care nu s-a operat vreo modificare de preț. Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 încoace, în condițiile în care prețurile la carburanți și energie electrică au crescut constant!”, transmite ministrul.
Acesta a vorbit și despre motivele invocate de conducerea CFR călători pentru o astfel de creștere a tarifelor. Mai exact, aceștia vor să folosească banii astfel obținuți pentru mentenanță infrastructurii existente, dar și pentru investiții.
Grindeanu a mai subliniat că CFR este unul dintre cei mai mari beneficiari ai banilor din PNRR și că această companie are nevoie de fonduri pentru a moderniza infrastructura feroviară.
“Suntem conștienți de necesitatea unor investiții continue în infrastructura feroviară, iar CFR Călători este printre principalii beneficiari ai finanțărilor prin PNRR. Voi urmări îndeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant și pentru achiziția de material nou”, a mai adăugat ministrul.
Într-o postare separată, Sorin Grindeanu a anunțat un contract de aproape 300 de milioane de euro. Această investiție vizează cumpărarea de noi trenuri, mai exact 20 de noi rame electrice.
“Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat astăzi un contract pentru achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA”, a mai notat Grindeanu.
El a mai vorbit și de o posibilă extindere a acestui program de achiziții. “Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În acest caz valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA”, a mai adăugat acesta.