News

Biserica Ortodoxă cere ca educația sexuală să fie opțională, nu obligatorie: ”Are un conținut inadecvat vârstei copiilor”

Biserica Ortodoxă Română nu este de acord ca educația sexuală să fie obligatorie în școli. BOR dorește ca materia să fie opțională.
22.07.2021 | 16:41
Biserica Ortodoxa cere ca educatia sexuala sa fie optionala nu obligatorie Are un continut inadecvat varstei copiilor
ADVERTISEMENT

Biserica Ortodoxă Română (BOR) are din nou o poziție critică în ceea ce privește educația sexuală. Într-un un comunicat emis joi de Sfântul Sinod se precizează că instituția a luat act ”cu îngrijorare” de încercarea de introducere a ”educaţiei sexuale cu caracter obligatoriu” în școli.

Biserica Ortodoxă, o nouă poziție critică față de educația sexuală în școli. BOR se opune obligativității materiei

La mijlocul acestei săptămâni a avut loc o şedinţa a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, unde s-au luat noi hotărâri legate de organizarea instituţiei. Totodată, s-a discutat şi despre un subiect extrem de sensibil: educaţia sexuală care ar trebui predată la şcoală.

ADVERTISEMENT

Reprezentanții BOR doresc ca orele de educaţie sexuală, care sunt ”împotriva valorilor creştine”, să fie opţionale. Reamintim că legea care ar urma să stabilească cum va fi predată în şcoli această materie este în dezbatere în Parlament.

”Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a luat act cu îngrijorare de recentele încercări de implementare a ”educației sexuale”, cu caracter obligatoriu, în învățământul românesc, precum şi de rezoluția Parlamentului European, din ziua de 24 iunie 2021, intitulată: Situaţia sănătăţii sexuale şi reproductive şi a drepturilor aferente în UE, în contextul sănătăţii femeilor (Raportul Matic)”, se arată într-un comunicat al BOR.

ADVERTISEMENT

În opinia BOR, educația sexuală nu este o materie adecvată vârstei copiilor și are ”un conținut ideologic potrivnic valorilor familiei creștine”.

”Patriarhia Română își reafirmă poziția sa cu privire la păstrarea caracterului opțional al orelor care vizează ”educaţia pentru viaţă” și avertizează asupra riscurilor unei ”educaţii sexuale” cu un conținut ideologic potrivnic valorilor familiei creștine și inadecvat vârstei copiilor”, se mai arată în comunicat.

ADVERTISEMENT

Educația sexuală în școli, motiv de dispută între oficialități

România a devenit, în ultimele luni, tărâmul unei lupte între două tabere ”Pro educației sexuale în școli” și ”Contra educației sexuale în școli”. Printre cei care sunt contra acestei idei sunt oficialii Bisericii Ortodoxe Romane.

În urmă cu o lună, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, susţinea că educaţia sexuală a devenit obiectul unor mari presiuni pentru introducerea ei într-o programă școlară, ignorându-se voința părinților şi drepturile lor constituționale de a decide asupra educației propriilor copii.

ADVERTISEMENT

”Există deja în școlile din România materii (în afară de Biologie) al căror conținut este perfect adecvat predării noțiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate (Consiliere și dezvoltare personală, Educație pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.)

Patriarhia Română, dar și celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor școlare de orice tip de ideologie, precum ”ideologia de gen” sau de ”recomandările” ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa și BZgA, intitulat ”Standarde pentru educația sexuală în Europa – un cadru pentru factorii de decizie politică, specialiști și autorități din domeniul educației și sănătății” a declarat Vasile Bănescu.

Din cealaltă tabără, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, un susținător al introducerii acestei materii în școli, a venit cu replica și a spus că:

”Educația sexuală e o componentă a educației pentru viață. Poate fi făcută cu acordul părinților. Când nu sunt de acord, își pot retrage copilul. E vorba și de sistemul de notare. Dacă ai posibilitatea să te retragi, ai statut diferit față de limba română, de unde nu te poți retrage. De aceea trebuie abordare specifică și care să țină seama de mecanismele din educație”.

ADVERTISEMENT