Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat un control la operatorul economic Blue Air Aviation SA, conform Digi 24.
Oficialii ANPC au constatat că în perioada 30 aprilie 2021 – 30 aprilie 2022, Blue Air a anulat 11.289 de zboruri, care corespundeau unui număr de 178.405 de rezervări, din 20 de state membre ale UE.
Următorul pas, a fost constituită o comisie specială care a hotărât să amendeze cu două milioane de euro compania sau echipvalent în lei la cursul de schimb al BNR, 9.882.200 de lei.
Amenda a fost aplicată respectând Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte în relația cu consumatorii. Mai mult, autoritățile au dispus o sancțune complementară de ”încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile”.
Mai mult, Blue Air va avea interzis să mai ofere călătorilor locuri în avion de care compania nu dispune, așa cum o făcea până acum.
”Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autoritățile omoloage ANPC, din celelalte state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviation SA”, a transmis ANPC.
Autoritatea a confirmat că a primit 924 de reclamații de la cetățeni în acest sens și le recomandă tuturor cetățenilor să fie vigilenți atunci când cumpără bilete de avion la companii precum Blue Air, cunoscute drept companii care anulează fără motiv cursele.
ANPC va verifica, după 10 zile, dacă cei de la Blue Air au respectat noile reglementări, dacă au restituit oamenilor banii și dacă, în viitor, au renunțat la această practică a zborurilor anulate fără motiv.
ANPC le transmite tuturor românilor să facă plângere, indiferent de numele companiei aeriene, atunci când se întâlnesc cu astfel de practici incorecte.