Borsec ocupă, din nou, prima poziție în topul celor mai puternice branduri româneşti, o ierarhie lansată de Biz și compania de cercetare Unlock Research.
În ultimii ani, aproape constant, Borsec a fost cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 100 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat de Biz împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research.
În 2024, “Regina apelor minerale” este din nou campioana brandurilor românești ocupând prima poziție în top. Brandul se remarcă din nou ca o marcă iubită, aproape de consumatori.
Studiul BrandRo, realizat de Unlock Research pentru revista Biz, măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indicatori financiari și comerciali.
Cercetarea din acest an are la bază 600 de interviuri online. Vorbim de un studiu reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populaţiei între 18 și 55 de ani.
Performanța tuturor mărcilor românești participante la cercetarea celor de la Unlock Research are la bază trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.
Toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse. Dacă ne uităm la importanţa unei mărci pentru consumator, trebuie spus că aceasta a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
În alegerile lor, respondenții au realizat alegeri între calupuri de mărci. Mai exact, au spus care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Au fost făcute alegeri multiple între combinații unice de mărci.
Pe baza alegerilor respondenților a fost calculat un indice de preferință pentru fiecare marcă. Acesta a fost apoi analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reușește să-și mențină poziția în top, indiferent de fluctuațiile socio-economice specifice ultimilor ani.
În țara noastră, apa minerală este o categorie importantă și cu tradiție îndelungată. Borsec a obținut cel mai mare punctaj, ținând cont de importanța categoriei apă minerală, importanța brandului, gradul de utilizare și notorietatea.
Pe piața din România, ”Regina apelor minerale” Borsec reprezintă un brand cu o tradiţie de aproape 220 de ani. De-a lungul anilor a reuşit să se impună prin calitatea deosebită, tradiție și prestigiu.