Brad Parscale, fostul director de campanie al președintelui ales al SUA, Donald Trump, va veni în România pentru a-l sprijini pe candidatul independent Călin Georgescu în turul doi al prezidențialelor.
În contextul unei situații tensionate pe scena politică românească, cu posibilitatea refacerii turului întâi al prezidențialelor, o informație a apărut în spațiul public, potrivit căreia Brad Parscale, fost director de campanie al lui Donald Trump, va veni la București pentru a susține candidatura independentului Călin Georgescu în turul doi al scrutinului pentru Cotroceni.
Anunțul a fost făcut de jurnalistul Victor Ciutacu, care a scris pe X: „Brad Parscale, managerul de campanie al lui Donald Trump și al Partidului Republican, va ateriza în curând la București. Ghiciți pentru cine…”, potrivit stiripesurse.ro.
De asemenea, pe contul său X, Brad Parscale a scris: „Este foarte probabil ca România să devină măreață din nou după alegerile de duminica viitoare. Sunt nerăbdător să văd ce va realiza @campnucleus în continuare. Pentru presa din România: am fost director digital în 2016, manager de campanie în 2020, iar @campnucleus a sprijinit campania din 2024”.
În 2018, Donald trump l-a numit oficial pe Brad Parscale manager de campanie pentru „comitetul său de realegere” în pregătirea candidaturii sale din 2020. În luna mai a acestui an, Parscale a revenit în echipa de campanie a republicanului, după ce o părăsise, în 2020. El a promis că noua sa platformă bazată pe inteligență artificială va revoluționa nu numai sondajele, ci și campaniile electorale.
Instrumentele sale bazate pe inteligență artificială, a spus Parscale, vor depăși marile companii de tehnologie și vor deschide calea pentru un val de victorii conservatoare în întreaga lume.
Nu este prima dată când Brad Parscale a proclamat că noile tehnologii vor stimula campaniile de dreapta. El este guru-ul digital care a colaborat cu controversata Cambridge Analytica și l-a ajutat pe Trump să ajungă la Casa Albă în urmă cu opt ani.
Brad Parscale a afirmat că compania sa, Campaign Nucleus, poate folosi inteligența artificială pentru a genera e-mailuri personalizate, poate analiza munți de date pentru a măsura sentimentul alegătorilor și a găsi votanți persuasivi, iar apoi amplifică postările de pe rețelele sociale ale influencerilor „anti-woke”, potrivit unei recenzii Associated Press a declarațiilor publice ale lui Parscale, site-uri corporative. prezentări, materiale de marketing și alte materiale nepublicate anterior.
Riscurile emergente ale dezinformării bazate pe inteligență artificială sunt îngrijorătoare, deoarece anul acesta a fost unul electoral prin definiția în mai multe țări ale lumii. De anul trecut, Campaign Nucleus și alte companii legate de Parscale au fost remunerate cu peste 2,2 milioane de dolari de către campania lui Trump, Comitetul Național Republican și comitetele de acțiune politică și strângere de fonduri, potrivit înregistrărilor financiare ale campaniei.
Capacitatea lui Brad Parscale de a folosi inteligența artificială pentru a-i viza „microscopic” pe susținători și a-i atrage să contribuie financiar s-a dovedit foarte importantă pentru campania lui Trump și alte organizații de strângere de fonduri. Dincolo de Donald Trump, Brad Parscale a spus că a folosit inteligența artificială pentru a energiza candidații și cauzele conservatoare din întreaga lume, inclusiv în Israel, Balcani și Brazilia.
Brad Parscale nu este singurul care folosește învățarea automată pentru a oferi candidaților un avantaj prin prezicerea, direcționarea și motivarea alegătorilor care sunt susceptibili să voteze și să doneze. Politicienii de la toate nivelurile experimentează cu chatbot-uri și alte instrumente generative de inteligență artificială pentru a scrie discursuri, texte publicitare și apeluri de strângere de fonduri. Unii democrați și-au exprimat îngrijorarea că vor fi depășiți de republicani în ceea ce privește AI, la fel cum au fost în publicitatea pe rețelele sociale în urmă cu opt ani