News

Brașoveanul imunizat cu două seruri diferite nu primește certificat de vaccinare. Explicațiile STS

Brașoveanul imunizat cu două seruri diferite nu poate să primească și certificat de vaccinare
22.05.2021 | 10:51
Brasoveanul imunizat cu doua seruri diferite nu primeste certificat de vaccinare Explicatiile STS
ADVERTISEMENT

România se pregătește să intre din nou în cartea recordurilor cu o situație care mai degrabă stârnește râsul. Bărbatul în vârstă de 66 de ani care a primit două doze diferite de vaccin spune că are contul blocat în platformă și nu i se poate elibera adeverința.

Culmea, se întâmplă lucrul acesta, deși cel puțin una dintre doze este suficientă. Mai mult de atât, omul se plânge că deja a ratat o vacanța în Grecia.

ADVERTISEMENT

Brașoveanul imunizat cu două seruri diferite nu primește și certificat de vaccinare

„Pe 14 martie mi-a venit rândul să primesc prima doză de vaccin Pfizer la un centru din Codlea”, a început să povestească Dinu Alupei.

Pentru rapel era programat pe 4 aprilie, dar „pe 1 aprilie am fost depistat pozitiv la COVID și internat în aceeași zi la Spitalul CFR Brașov”, a zis Alupei pentru libertatea.ro 

ADVERTISEMENT

„Am avut nevoie de oxigen suplimentar, am făcut o formă nici ușoară, nici severă, nu știu dacă prima doză m-a ajutat.

Probabil că da, fiind hipertensiv și în grupa de risc, dar am ieșit pe picioare din acest spital și nu am ce să reproșez nimic nimănui. Am stat 14 zile în spital, până m-am negativat”, a povestit bărbatul.

ADVERTISEMENT

Conform actelor, bărbatul a fost externat pe 15 aprilie și a urmat tratamentul acasă pentru încă trei săptămâni. În tot acest timp, medicii i-au spus că poate relua procedura de vaccinare după 28 de zile de la data pozitivării. „Am intrat pe contul meu din platforma Rovaccinare pentru a încerca să mă reprogramez, dar nu am putut să aplic nicio comandă, eram blocat cu mențiunea că am ratat rapelul”.

Doar că, surprize surprize. Alupei a sunat la suport, la numărul unic precizat în platformă și operatorul care i-a preluat apelul a spus că ei nu sunt autorizați să intervină.

ADVERTISEMENT

A revenit a doua zi când i s-a spus că trebuie să reia procedura de vaccinare de la zero. STS i-a răspuns că nu-l poate ajuta „Atunci m-am gândit să mă adresez celor de la STS, cei care administrează platforma. Mi-au răspuns imediat la e-mail, dar mi-au transmis că sesizarea mea excede obiectul lor de activitate și că au direcționat-o către DSP Brașov”, a continuat povestea brașoveanul.

Nici angajata DSP nu l-a ajutat prea mult. Aceasta a ridicat din umeri și i-a zis că nu știe cine îl poate debloca, dar va prezenta cazul superiorilor.

„Răspunsul l-am așteptat în van, pentru că nu a venit. Și mi-am spus că dacă tot trebuie să o iau de la capăt cu vaccinarea, ar fi mai bine să apelez la medicul de familie să-mi administreze Johnson&Johnson, care are o doză unică”, a mai zis Alupei.

„La cabinet era totul bine organizat. Medicul mi-a luat temperatura și tensiunea și mi-a dat să completez formularele, iar asistenta m-a vaccinat.

În timp ce mă aflam în sala de supraveghere postvaccinare a venit un domn să-mi spună că nu poate încărca datele mele în sistem, că sunt blocat. A dat câteva telefoane la DSP și a rămas în așteptarea unui răspuns, cert este că am plecat de acolo vaccinat, dar fără adeverința de vaccinare”, a mai povestit Alupei.

Brașoveanul spune că a stat de vorbă și cu secretarul de stat Andrei Baciu. „I-am trimis un mesaj cu cazul meu pe contul de FB și, spre uimirea mea, mi-a răspuns și m-a îndrumat să-mi descarc adeverința de vaccinare de pe adulți.renv.ro. I-am scris că nu a înțeles situația mea, că nu am ce descărca, din moment ce nu figurez ca vaccinat.

Baciu m-a întrebat dacă medicul de familie știa că am primit prima doză de Pfizer, i-am spus că da, că alegerea a fost a mea să fac Johnson&Johnson, dacă tot trebuia să reiau procedura de vaccinare, așa cum mi-a recomandat operatorul de la call-center”.

ADVERTISEMENT