În scurt timp, vehiculele electrice vor beneficia de o autonomie de până la 2.000 de kilometri, grație noilor baterii litiu-sulf pe care Brighsun New Energi, o companie cu acționariat chinez și australian, se pregătește să le testeze. Acestea au fost concepute după aproape 8 ani de cercetări îndelungate și promit să aducă o densitate de energie de 5-8 ori mai mare în comparație cu cele convenționale.
Conform rezultatelor transmise de agenția internațională de testare SGS, noua tehnologie Brighsun permite unei baterii Li-S să păstreze 91% din capacitatea sa inițială după 1.700 de cicluri la o rată de 2C, fiind încărcată/descărcată complet în 30 de minute. Mai exact, acest lucru înseamnă că scăderea capacității pe ciclu este 0,01%.
Chiar și la o rată mai agresivă de 5C , fiind încărcată/descărcată complet în 12,5 minute, bateria dezvoltată de compania cu capital austriac și chinez păstrează 74% din capacitatea sa inițială după 1.000 de cicluri. Totodată, densitatea energiei catodice pentru primul ciclu după activare la o rată de încărcare de 1C este de 2103,8Wh / kg.
Chimia avansată Li-S a celor Brighsun oferă o densitate energetică ridicată, costuri reduse ale materiei prime și promite să producă o adevărată revoluție în industria auto. Compania a patentat tehnologia bateriei, împiedicând, totodată generarea de polisulfură pe catodul cu sulf.
Principalele materii prime pentru bateriile Li-S sunt disponibile pe scară largă în Australia. De asemenea, costul de producție al bateriilor Li-S marca Brighsun este mai mic decât cel al bateriilor convenționale litiu-ion.
După creșteri susținute înregistrate în ultimii ani la nivel global, vânzările de mașini electrice se vor contracta puternic pe fondul pandemiei de COVID-19, iar experții susțin că situația va începe să se redreseze abia din 2021. „La sfârșitul lui ianuarie, vânzările de mașini în China au scăzut cu 21%.
În februarie, declinul a fost de 80%, iar piața mașinilor electrice, care însumează circa 5% din toată piața auto chineză, a fost lovită și mai rău, cu o scădere de 54% în ianuarie, care s-a adâncit la 90% în februarie.
Majoritatea noilor cumpărători de mașini electrice se află la prima achiziție a unei mașini de acest fel. Nesiguranța și teama cauzate de pandemie îi face pe cumpărători să fie mult mai puțin deschiși în a îmbrățișa o nouă tehnologie. Abia după ce boala va fi adusă sub control, clienții din China vor merge la dealeri să cumpere din nou mașini electrice”, a explicat Ram Chandrasekaran, analist la Wood Mackenzie.
„În contrast cu piața chineză însă, vânzările de mașini electrice în Europa au crescut cu 121% în ianuarie 2020, în ciuda unei contracții a pieței auto de 7% și, chiar dacă ritmul s-a diminuat, trendul de creștere a rămas și în februarie.
Datele referitoare la evoluția pandemiei arată că vârful va fi atins, atât în Europa, cât și în America de Nord, abia spre finalul primului semestru, mai târziu decât în China, iar situația primelor două luni ale anului de pe piața europeană nu este afectată de impactul epidemiei.
În SUA însă, țară care a intrat în lockdown abia în martie, efectele se văd deja: Chevrolet a venit cu un discount de 10.000 de dolari pentru modelul Bolt, pentru a scăpa de stocuri, și e de așteptat să apară astfel de oferte și de la alți producători”, a mai spus acesta.