News

Brighsun New Energy se pregătește să revoluționeze industria auto! Noile baterii litiu-sulf vor oferi vehiculelor electrice o autonomie de 2.000 de kilometri

10.05.2020 | 12:06
Brighsun New Energy se pregateste sa revolutioneze industria auto Noile baterii litiusulf vor oferi vehiculelor electrice o autonomie de 2000 de kilometri
ADVERTISEMENT

În scurt timp, vehiculele electrice vor beneficia de o autonomie de până la 2.000 de kilometri, grație noilor baterii litiu-sulf pe care Brighsun New Energi, o companie cu acționariat chinez și australian, se pregătește să le testeze. Acestea au fost concepute după aproape 8 ani de cercetări îndelungate și promit să aducă o densitate de energie de  5-8 ori mai mare în comparație cu cele convenționale.

Vești bune pentru împătimiții vehiculelor electrice. Bateriile litiu-sulf vor oferi o autonomie de 2.000 de kilometri

Conform rezultatelor transmise de agenția internațională de testare SGS, noua tehnologie Brighsun permite unei baterii Li-S să păstreze 91% din capacitatea sa inițială după 1.700 de cicluri la o rată de 2C, fiind încărcată/descărcată complet în 30 de minute. Mai exact, acest lucru înseamnă că scăderea capacității pe ciclu este 0,01%.

ADVERTISEMENT

Chiar și la o rată mai agresivă de 5C , fiind încărcată/descărcată complet în 12,5 minute, bateria dezvoltată de compania cu capital austriac și chinez păstrează 74% din capacitatea sa inițială după 1.000 de cicluri. Totodată, densitatea energiei catodice pentru primul ciclu după activare la o rată de încărcare de 1C este de 2103,8Wh / kg.

Chimia avansată Li-S a celor Brighsun oferă o densitate energetică ridicată, costuri reduse ale materiei prime și promite să producă o adevărată revoluție în industria auto. Compania a patentat tehnologia bateriei, împiedicând, totodată generarea de polisulfură pe catodul cu sulf.

ADVERTISEMENT

Principalele materii prime pentru bateriile Li-S sunt disponibile pe scară largă în Australia. De asemenea, costul de producție al bateriilor Li-S marca Brighsun este mai mic decât cel al bateriilor convenționale litiu-ion.

Cum va fi afectată piața mașinilor electrice de criza COVID-19

După creșteri susținute înregistrate în ultimii ani la ni­vel global, vânzările de mașini electrice se vor contracta puternic pe fondul pandemiei de COVID-19, iar experții susțin că situația va începe să se redreseze abia din 2021. La sfârșitul lui ianu­a­rie, vân­zările de mașini în China au scăzut cu 21%.

ADVERTISEMENT

În februarie, declinul a fost de 80%, iar piața ma­și­nilor electrice, care însu­mează circa 5% din toată piața auto chi­neză, a fost lovită și mai rău, cu o scădere de 54% în ianuarie, care s-a adâncit la 90% în februarie.

Majo­ritatea noilor cumpă­ră­tori de mașini electrice se află la prima achi­ziție a unei ma­șini de acest fel. Nesi­gu­ranța și teama cau­­­zate de pandemie îi face pe cumpără­tori să fie mult mai puțin deschiși în a îmbră­țișa o nouă tehnologie. Abia după ce boala va fi adusă sub control, clienții din China vor merge la dealeri să cumpere din nou ma­șini electrice”, a explicat Ram Chandrasekaran, analist la Wood Mackenzie.

ADVERTISEMENT

În con­trast cu piața chineză însă, vânzările de mașini electrice în Europa au crescut cu 121% în ianuarie 2020, în ciuda unei con­tracții a pieței auto de 7% și, chiar dacă ritmul s-a diminuat, trendul de creș­tere a rămas și în februarie.

Datele referitoare la evoluția pandemiei arată că vârful va fi atins, atât în Europa, cât și în Ame­rica de Nord, abia spre finalul primului semestru, mai târziu decât în China, iar situația primelor două luni ale anului de pe piața europeană nu este afectată de im­pactul epidemiei.

În SUA însă, țară care a intrat în lockdown abia în martie, efec­tele se văd deja: Chevrolet a venit cu un dis­count de 10.000 de dolari pentru mo­de­lul Bolt, pentru a scăpa de stocuri, și e de aș­teptat să apară astfel de oferte și de la alți producători”, a mai spus acesta.

ADVERTISEMENT