News

Bucureştiul, blocat de camioane şi autobuze. Cînd se va întîmpla

Centrul Capitalei va fi complet blocat, joi, începând cu ora 10.00 şi până la ora 15.00, în urma unui protest de amploare al companiilor de transport marfă şi persoane. Şase organizaţii din...
15.12.2015 | 12:08
Bucurestiul blocat de camioane si autobuze Cind se va intimpla

Centrul Capitalei va fi complet blocat, joi, începând cu ora 10.00 şi până la ora 15.00, în urma unui protest de amploare al companiilor de transport marfă şi persoane. Şase organizaţii din domeniul transporturilor vor aduce circa 10.000 de autobuze, autocare, camioane şi taxiuri pe străzile Bucureştiului pentru a protesta faţă de triplarea cuantumului RCA la autovehiculele comerciale.

Sediul Guvernului va fi luat cu asalt de protestatari joi dimineaţă. Sute de vehicule grele de transport vor fi parcate în Piaţa Victoriei, în semn de protest faţă de lipsa de reacţie a autorităţilor în legătură cu scumpirea exagerată a poliţelor RCA la vehiculele comerciale. Circa o mie de camioane vor fi parcate în locuri stabilite de comun acord cu Primăria Municipiului Bucureşti. Cele şase organizaţii care vor dezlănţui iadul în faţa Guvernului sunt: Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţia Naţională a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi (ANTTI) şi Asociaţia Operatorilor de Transport (APULUM).

Reprezentanţii acestora nu se gândesc la implicaţiile pe care le vor avea acţiunile lor din punct de vedere rutier, însă se pare că nici autoritatea locală nu pare afectată de deranjul pe care această acţiune îl va crea. Municipalitatea şi-a dat acordul pentru organizarea acestui protest în data de 14 decembrie. “Suntem decişi să facem această acţiune de protest în orice condiţii. ASF-ul condus de Mişu Negriţoiu trebuie să răspundă pentru dezastrul din piaţa de asigurări. Firmele de asigurări achită daunele după 4-6 luni şi atunci doar parţial. În schimb, ni se cere să plătim poliţe de asigurări obligatorii care depăşesc în multe cazuri pe cele achitate în Germania sau Austria”, atrage atenţia Mircea Grigore, reprezentant COTAR.

Potrivit preşedintelui acestei organizaţii, Vasile Ştefănescu, o poliţă RCA pentru un autobuz nou cu 30 de locuri, care nu a înregistrat daune, a ajuns să fie ofertată la 88.806 de lei (aproximativ 20.000 de euro). Acesta spune că numărul asiguraţilor este în scădere din cauza tarifelor tot mai mari ale RCA. Această situaţie creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil. Mai mult, întreaga economie ar putea avea de suferit, ar scădea impozitele încasate, la fel şi consumul de combustibil şi încasarea de accize.

Protestatarii consideră că majorarea aberantă a poliţelor RCA necesită măsuri urgente din partea Parlamentului, Guvernului şi ASF, prima masură fiind aceea de a recunoaşte valabilitatea poliţelor RCA încheiate la orice asigurător sau broker din UE, în conformitate cu prevederile privind libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi serviciilor. Această măsură deschide cu adevărat libera concurenţă în piaţa RCA. Iată mai jos care sunt cele patru revendicări comune ale celor 6 organizaţii iniţiatoare ale protestului:

1.Intervenţia autorităţii pentru un cost al primei RCA suportabil de către transportatori, în condiţiile în care tariful RCA a ajuns să crească cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane şi transport marfă, inclusiv taxi.

2.Eliminarea supraaccizei începând cu data de 1 ianuarie 2016.

3.Intervenţia Guvernului României pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA) prin care operatorii de transport sunt obligaţi să plăteasca sume enorme pentru drepturile de autor, deşi obiectul lor de activitate îl constituie transportul de persoane şi nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale în autobuze;

Sprijin pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exonerati de obligaţia de a plăti lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio.

4.Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate şi aprobate în Comisiile de dialog social (modificarea HG 69), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare.

“Acest miting trebuie să producă modificări ale preţului RCA şi demisia la vârf în cadrul ASF în următoarele zile şi nu în următoarele săptămâni. Răbdărea noastră a luat sfârşit şi suntem pregătiţi pentru orice soluţii”, concluzionează Claudiu Săpunaru, preşedinte al organizaţiei ANTTI.

Sursă: www.click.ro