Până la sosirea locomotivei care a repus trenul în mișcare, călătorii nu au avut aer condiționat și au fost nevoiți să suporte temperaturile crescute din vagoane. Când au ajuns în Gara Roșiori Nord, ei au primit apă.
În mod normal, înlocuirea locomotivei defecte nu trebuia să dureze mai mult de 60 de minute, dar din nou a fost de vină vremea caniculară. Din cauza restricțiilor de viteză impuse de dilatarea șinelor în anumite zone, locomotiva a preluat călătorii izolați în câmp de abia după două ore.
Trenul avea întârzieri și înainte de a se defecta locomotiva. ”Din cauza temperaturilor extrem de ridicate, a intervenit o problemă tehnică la locomotiva trenului IR 1596.
S-a dat locomotivă de ajutor și trenul va pleca spre destinația finală”, au anunțat reprezentanții CFR Călători. La un moment dat, tabela de informații din Gara București Nord afișa o întârziere de 160 de minute pentru trenul care venea de la Craiova.
Conform unui comunicat de presă, CFR Călători a transmis că pentru a preîntâmpina alte eventuale perturbări în circulaţia feroviară, au fost luate mai multe măsuri.
Printre ele se află verificarea şi pregătirea din punct de vedere tehnic funcţional a întregului parc de vehicule feroviare înainte de plecarea în cursă.
De asemenea, se va asigurara şi amplasarea unor locomotive de intervenţie în mai multe locuri pentru a limita la maximum întârzierile. În plus, va fi pregătit personalul necesar pentru mentenanţa aparaturii de aer condiționat.
În acest context, în trenuri vor fi prezenți electricieni mai ales în intervalele orare în care temperaturile sunt ridicate. Totodată, în principalele staţii cu trafic sporit, personalul CFR Călători va fi pregătit să ofere apă călătorilor atunci când situația va impune această măsură.
În același comunicat s-a mai spus că trenul a plecat spre destinaţia finală cu o întârziere de aproximativ 130 de minute.