Life

Calvarul trăit de niște români care și-au rezervat un zbor cu Wizz Air: ”Ne trimit înapoi acum”

Niște români aveau să trăiască un adevărat calvar. Și-au rezervat un zbor pentru o vacanță de vis cu Wizz Air, fără să știe ce va urma.
26.07.2023 | 21:15
Calvarul trait de niste romani care siau rezervat un zbor cu Wizz Air Ne trimit inapoi acum
Calvarul trăit de niște români care și-au rezervat un zbor pentru vacanța de vis. Sursă foto: Pinterest / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Niște români care și-au rezervat un zbor pentru vacanța de vară au trăit un adevărat calvar. De vină ar fi valul de întârzieri și de anulări de zboruri. Problema este însă că unii dintre ei au avut de așteptat zile întregi.

Calvarul trăit de niște români care și-au rezervat un zbor pentru vacanță

Ce s-a întâmplat, de fapt, și ce s-a întâmplat cu românii care și-au rezervat un zbor pentru vacanță? 12 ore au avut de așteptat niște români pe aeroportul din Napoli. Urmau să ajungă la Cluj Napoca, însă se pare că lucrurile au scăpat de sub control.

ADVERTISEMENT

Un pasager spre exemplu a rămas șocat în momentul în care a aflat că trebuie să își recupereze valizele. Mai mult de atât, unele persoane au stat 5 ore în aeroport, deși simplul zbor dura doar 2 ore.

„Ne trimit înapoi acum pe toţi să mergem şi să ne recuperăm valizele. Mi-au pierdut şi valiza. Nu pot să cred!”, se plânge un pasager. „Acum ne mai ţineţi încă o oră ca să ne daţi jos! Stăm de două ore în avion şi de 5 ore în aeroport”, spune un român, potrivit observatornews.ro.

ADVERTISEMENT

Și totuși cât de rea este situația? Se pare că doar în cursul unei singure nopți, pe aeroportul din Cluj, șase zboruri au avut întârzieri. Alte două zboruri pe de altă parte au ajuns să fie anulate.

Iar ce este și mai rău e faptul că cei care și-au rezervat un zbor pentru o vacanță au ajuns în situații neașteptate. Unii pasageri au fost îmbarcați în alte aeronave, către alte orașe. Alții în schimb, nu au fost atât de norocoși.

ADVERTISEMENT

Și nu doar la Cluj există această situație, ci și la Iași, dar și pe Aeroportul Otopeni. Niște pasageri au fost nevoiți să își asigure singuri cazarea, iar mai apoi speră să primească despăgubiri din partea companiilor aeriene.

ADVERTISEMENT

„Ar fi nevoie de 70 de camere disponibile. Fiecare se va caza pe cont propriu şi ulterior vor aplica pentru despăgubiri”, spune un pasager. În București, unii pasageri au stat cinci zile pentru a ajunge la destinație.

Unii pasageri au așteptat și câteva zile

Cum e posibil așa ceva? Se pare că doar în ultima săptămână, 800 de zboruri au întârziat mai bine de 30 de minute, iar alte 400 mai bine de oră. De asemenea, mai bine de 30 de zboruri au ajuns să fie anulate.

Cei care și-au luat biletele din timp nu înțeleg ce au de făcut. Mulți români aveau programate vacanță, iar timpul de așteptare până la următorul zbor poate fi și de câteva zile. Ce spune ministrul Economiei despre această situație?

Acesta le recomandă românilor care au întâmpinat probleme să se adreseze Centrului European al Consumatorului. Acolo, aceștia pot face plângeri, iar mai apoi să primească despăgubiri.

„Încercăm acum să luăm date şi să aducem cu noi pe aceeaşi poziţie şi alte state membre, astfel cât să facem o plângere la Comisie contra Wizzair. Există un site ECCC România.eu. Acolo sunt toate drepturile, se pot face plângeri şi pot fi cerute şi despăgubiri”, a declarat Radu Oprea, ministrul Economiei.