News
notix pixel id

Campanie inedită lansată de Poliția Română și CFR: „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți”

17.07.2020 | 19:56
Campanie inedită lansată de Poliția Română și CFR: „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți”
Poliția Română și CFR Călători au lansat o campanie de prevenire a accidentelor prin electrocutare în zonele feroviare. Sursa foto: politiaromana.ro
ADVERTISEMENT

Deși pentru tinerii dornici să-și impresioneze prietenii cu care interacționează adesea pe rețelele de socializare pot părea idei geniale, fotografiile realizate pe trenuri în mișcare nu fac altceva decât să le pună viețile în pericol. Nu puține au fost cazurile de adolescenți care s-au electrocutat încercând să „prindă” cel mai bun unghi pentru pozele care să rămână veșnic în amintirea celor dragi.

Și au rămas, dar cu prețul unor răni sufletești care nu se vor mai vindeca niciodată. Pentru a evita ca pe viitor să mai aibă loc astfel de tragedii, Poliția Română și Căile Ferate Române și-au unit forțele într-o campanie de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare în zonele feroviare.

Intitulată sugestiv „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieţi”, aceasta se desfăşoară la nivel naţional, în perioada 17 iulie 2020 – 31 ianuarie 2021, un vagon de călători personalizat cu însemnele campaniei (vizual şi mesaj) fiind deja ataşat trenurilor care circulă prin întreaga țară.

ADVERTISEMENT

Poliția Română și CFR au lansat o campanie de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare în zonele feroviare

Pe parcursul „călătoriei” vagonului personalizat, poliţiştii structurilor de prevenire şi poliţie transporturi vor organiza evenimente publice în staţiile CFR, astfel încât tinerii să înţeleagă mai bine riscurile la care se expun când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectă regulile de conduită în incinta staţiilor de cale ferată, triajelor şi zonelor adiacente.

În ultimii ani, zeci de tineri, de multe ori minori, au suferit accidente grave pentru un selfie pe tren. Dorinţa de faimă, în special pe reţele sociale, coroborată cu potenţialul de risc victimal crescut al acestora, a condus la acest deznodământ tragic.

ADVERTISEMENT

Prevenirea victimizării minorilor este o prioritate pentru Poliţia Română. Prin această campanie, încercăm să îi prevenim cu privire la riscul la care se expun dacă încearcă să urce pe trenurile/ vagoanele staţionate în gări sau depouri sau pe cele dezafectate; riscul de electrocutare este foarte mare.

Ne dorim ca tot mai mulţi tineri să conştientizeze cât de riscante sunt astfel de acţiuni, să înţeleagă pericolul generat de fenomenul arcului electric şi să le transmită şi prietenilor lor aceste informaţii, pentru a fi cu toţii în siguranţă. Aceasta este prioritatea zero a campaniei noastre, să conştientizăm riscurile şi să nu urcăm niciodată pe vagoanele unui tren. Să nu uităm: un selfie pe tren nu va lua like-uri, ci vieţi”, a declarat comisar şef de poliţie Sorin Stănică.

ADVERTISEMENT

Videoclipul inedit prin care sunt prezentate efectele electrocutării

Pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai uşor la public, oamenii legii au apelat la rețelele de socializare, unde au publicat un videoclip inedit. Acesta își propune să prezinte în mod simbolic efectele electrocutării asupra a 3 emoticoane.

Tema campaniei este foarte delicată. Targetul nostru este la vârsta rebeliunii, când orice semn venit din partea autorităţii – părinţi, profesori etc. – li se pare o invitaţie la sfidare. De aceea, am căutat soluţii creative, construite pe empatie, care să atragă atenţia tinerilor, ca şi cum mesajul ar veni din partea cuiva de vârsta lor.

ADVERTISEMENT

Înţelegem nevoia lor de a trăi experienţe inedite, dar şi căutarea de locuri interesante în care să facă fotografii, aşa cum fac şi personajele din video-ul campaniei noastre; mai mult, înţelegem nevoia generaţiei digitale de a-şi exprima personalitatea în social media.

De aceea, am ales să prezentăm consecinţele selfie-ului pe tren într-un mod metaforic, desprins din lumea lor, care, vizual, pare la limita unui videogame, dar care, din păcate, se poate transforma în realitate”, a declarat Liviu Ţurcanu, creative director al Mercury 360, compania alături de care se derulează această campanie.

ADVERTISEMENT
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Abonează-te acum la Taifasuri și poți câștiga premii de vis!
  • Nr. 865. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri