Un tronson din Autostrada Transilvania, așteptat de șoferii din România, ar putea fi gata până la finalul acestui an. Vorbim de cei aproximativ 27 de kilometri ai A3, între localitățile Topa Mică și Zimbor.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au ajuns la această concluzie după o vizită pe șantierele autostrăzii. ONG-ul susține că deschiderea circulației rutiere pe acest tronson ar putea deveni realitate în 2025, dacă firma de construcții UMB va aduce mai mulți muncitori în această zonă.
„Am vizitat din nou şantierele şi putem spune că finalul anului 2025 este încă în cărţi. Dar pentru asta cei de la UMB trebuie să aducă de urgenţă suficienţi muncitori între Topa Mică şi Zimbor unde sunt în urmă pe mai multe structuri”, se arată într-un mesaj transmis pe Facebook de Asociația Pro Infrastructură.
În ceea ce privește situația pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului, lucrările au avansat. Totodată, după sărbătorile pascale vor începe asfaltările pe mai multe segmente, cele mai multe fiind între Nădășelu și Topa Mică. „Tronson care, chiar dacă ar fi gata de inaugurare în 2025, va fi muzeu (inutilizabil) în lipsa viaductelor executate de Ozaltin pe traseul deviat care nu au fost începute încă”, adaugă reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Aceștia au subliniat că atât CNAIR, cât și UMB, ar trebui să facă tot posibilul pentru a deschide cei 27 de kilometri pe Topa Mică-Zimbor-Poarta Sălajului, până la finalul anului 2025. În acest sens sunt necesare eforturi tehnice, dar și birocratice.
„Mai ales că vorbim de întârzieri foarte mari, o pată pe blazonul celor de la UMB: contracte semnate în iulie, respectiv decembrie 2020, cu lucrări demarate în trombă în 2021, iar acum am ajuns să ne rugăm să fie date în trafic (parțial!) la sfârșit de 2025”, a punctat ONG-ul.
Pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (13 kilometri), constructorul a mobilizat circa 400 de muncitori pentru efectuarea lucrărilor, așa cum anunțat autoritățile acum câteva zile. Stadiul fizic înregistrat în șantier este de 70% în această zonă. Pe Nădășelu – Mihăești este de circa 80%, lucrările urmând să fie finalizate până la sfârșitul anului.
Săptămâna trecută s-a semnat contractul pentru ultimul tronson al Autostrăzii Transilvania, între Poarta Sălajului și Nuşfalău, în valoare de peste 6 miliarde de lei. Acesta va avea 41 de kilometri și un tunel de circa 3 kilometri.