Autoritățile din Ministerul Educației au anunțat când au loc înscrierile în clasa pregătitoare pentru anul 2021, dar și care va fi modalitatea de repartizare a copiilor.
La fel ca în 2020, înscrierile la clasa pregătitoare vor începe în martie, imediat după ce regulile și metodologia vor fi făcute publice, demers prognozat a avea loc în cursul lunii februarie.
Potrivit secretarului de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, oficialii au în vedere menținerea repartizării elevilor în clasele pregătitoare în ordinea alfabetică a numelor celor mici, introdusă anul trecut în premieră ca regulă la nivel național de ministrul Monica Anisie.
Înscrierile în clasa pregătitoare 2021 se vor derula în aceeași perioadă ca anul trecut, în jurul lunii martie, după ce regulile și metodologia de înscriere la școală vor fi făcute publice în cursul lunii februarie, a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Sorin Ion.
La fel ca în anul anterior, repartizarea elevilor în clasele pregătitoare se va face în ordinea alfabetică a numelor celor mici, introdusă anul trecut în premieră ca regulă la nivel național.
În ceea ce privește modalitatea de înscriere a elevilor, oficialul ministerului a spus că și anul acesta înscrierile în clasa pregătitoare 2021 “cu siguranță” vor putea fi făcute și online. Va exista posibilitatea de alegere. Părinții să-și ia ca repere termenele din anii precedenți, pentru că nu pot fi mult diferite”.
În ceea ce privește evaluarea psihosomatică a copiilor pe care părinții vor să-i înscrie la școală, deși nu împlinesc 6 ani la 31 august 2021, oficialul a declarat pentru sursa citată că: ”În principiu, ca și anii trecuți, încercăm ca evaluarea să se facă în cât mai multe locuri, în funcție de numărul de consilieri psihopedagogi din Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE)”.
Potrivit sursei citate, regula de repartizare a elevilor face imposibil ca un părinte să-și aleagă o anumită învățătoare, în contextul în care anii trecuți existau liste de zeci de persoane care voiau un anumit cadru didactic.
Despre aceasta, secretarul de stat spune: ”Eu aș menține-o, chiar dacă există destulă lume supărată pe tema asta (din cauza repartizării aleatorii a elevilor în clasele pregătitoare.). Dar principalul obiectiv este oferirea de șanse egale tuturor copiilor. Și mai e ceva: din experiența proprie, sunt clase la care solicitarea depășește mult mult mult numărul de locuri.
Și atunci ești în imposibilitate de-a face niște criterii pentru formarea claselor și este mai corect așa. Plus că nu am observat anul trecut mari probleme pe zona asta. Au fost mai mari probleme în ceea ce înseamnă percepția publică atunci când a apărut metodologia, decât când ea s-a aplicat”, a declarat pentru sursa citată Sorin Ion.