După vacanța de Paște, încep Evaluările Naționale pentru micuții de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a. Elevii intră în vacanța de Paște 2019 pe data de 20 aprilie, iar anul acest ea coincide cu vacanța de primăvară și se desfășoară potrivit calendarului Ministerului Educației, în perioada 20 aprilie – 5 mai 2019, când copiii vor sta acasă două săptămâni. La întoarcere, elevii vor păși direct în semestrul al doilea din anul școlar 20178-2019, astfel că cei din clasele a II-a și a VI-a vor susține evaluările naționale.
Conform structurii anului școlar în curs, semestrul doi începe după reîntoarcerea elevilor din vacanța din primăvară și se va desfășura în perioada 6 mai 2019- luni- 14 iunie 2019. Totodată, tezele școlare trebuie susținute cu cel puțin 3 săptămâni înainte de finalul semestrului, iar olimpiadele naționale se vor desfășura vacanța de primăvară.
Evaluarea Națională 2019 pentru elevii în clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a are ca scop verificarea cunoștințelor dobândite. Rezultatele vor fi comunicare doar părinților, așa că ele nu vor fi făcute publice. Conform calendarului Ministerului Educației, Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a se va desfășura în intervalul 18-21 iunie. Afișarea rezultatelor este prevăzută pentru data de 25 iunie, până la ora 12:00, iar procedura va fi urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul 14:00-20:00.
Despre Evaluările Naționale a vorbit și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, marți, în Parlament. Oficialul a lansat o dezbatere publică, pentru a vedea dacă examenul ”se mai justifică”. „Am declanșat aceste dezbateri publice cu directorii școlilor și-n București, și-n alte județe din țară să încercăm să vedem și care este percepția. Pentru că acum evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee.
Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu. Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare? Ca să întărim ritmul acesta al învățării continue, pentru că el este cel care dă și temeinicie învățării. Toate sunt care, fără îndoială, merită să le discutăm”, a spus Andronescu.