Coradia Stream, primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani, a început sâmbătă probele de anduranţă şi va intra în circulaţie cu călători pe data de 20 noiembrie.
Reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) au anunțat că trenul a plecat sâmbătă în prima cursă fără călători din Capitală spre Brașov, timp în care au fost efectuate probele necesare utilizării în serviciul comercial.
De asemenea, duminică au fost continuate testele pe ruta București-Brașov, unde noul tren a prins și prima zăpadă din acest an.
„Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulaţie cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare”, a declarat Ştefan Roşeanu, preşedintele ARF, pentru Agerpres.
Potrivit conducerii ARF, probele vor fi efectuate timp de 10 zile pe două dintre cele mai importante rute și anume Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa.
Luni și marți, trenul Coradia Stream va continua testele pe ruta Bucureşti – Braşov, urmând ca de miercuri, 13 noiembrie, să circule timp de patru zile pe ruta Bucureşti – Constanţa, iar în ultimele două zile destinate probelor va reveni pe ruta Bucureşti – Braşov.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că noul tren va fi operat de CFR Călători şi va circula pe ruta Bucureşti – Braşov.
În luna martie a anului 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a încheiat cu furnizorul Alstom Ferroviaria SpA un contract de furnizare a 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs.
Cordia Stream, primul tren electric din acest lot și primul cumpărat de România în ultimii 20 de ani, a ajuns în țara noastă pe data de 4 decembrie 2023, iar de atunci se află în teste.
Între timp, calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs, produse în Polonia, s-a decalat.
Valoarea totală a contractului privind achiziția celor 37 de trenuri și serviciile de mentenanță aferente lor pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA.