Marcel Boloș dă asigurări că peste 1 milion de români vor primi cardurile de energie până luni, aceasta fiind și prima zi în care se vor putea face plăți. Oamenii sunt momentan îngrijorați și sună de 5000 de ori pe zi pentru a întreba când își primesc cazurile.
”Sunt întrebări firești, e o categorie de beneficiari care e trecută de 60 de ani, sunt îngrijorați. Am vrut să văd dacă angajații sunt rezistenți la stres, am avut surprize plăcute. Peste un milion de carduri sunt acum distribuite. Au fost tipărite toate, avem termenul până luni ca să fie finalizată operațiunea de distribuire. Luni e ziua cea mare de când se pot plăti facturile după regulile menționate.
Banii au fost transferați la Poștă, toată lumea are asigurați banii pe card. Am făcut apel la răbdare. Să fie atenți la documentele scanate, cartea de identitate, cardul de energie și factura, să fie scanate ca să le poată încălca în aplicație, ca să poată fi verificate”, a transmis Boloș.
Ministrul dezvăluia la Digi 24 că peste 5.000 de apeluri intră zilnic în Call Center, din partea românilor disperați că nu mai primesc cardurile de energie pe care le vor folosi la plata facturilor. Boloș a făcut, din nou, apel la calm.
“Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română.
Aşadar, apelul nostru este de îndemn la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinaţie”, a transmis Boloș.
Oamenilor care vor să facă plata online le este reamintit să aibă pregătite scanate buletinul și cardul de energie. Oamenii din mediul rural pot sta, însă, liniștiți, pentru că vor face aceste plăți cu ajutorul poștașilor.
“Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române.
Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poşta Română. Este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poştei Române şi în interesul beneficiarilor noştri….Eu cred că cei 11.000 de oficianţi poştali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcţional. Nu garantez că 100% totul va fi funcţional”, a completat Boloș.