News

Când poate circula primul tren metropolitan în București! Snagov, proiectul problemă

Când poate circula primul tren metropolitan în București și ce proiect le dă mari bătăi de cap dezvoltatorilor
23.09.2021 | 14:59
Cand poate circula primul tren metropolitan in Bucuresti Snagov proiectul problema
A fost anunțată data la care ar putea circula primul tren metropolitan. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Ar putea fi vești bune pentru cei care așteaptă cu nerăbdare trenul metropolitan promis în campania electorală de primarul Nicușor Dan. Deși l-au anunțat în circulație abia în 2024, dezvoltatorii spun că este posibil ca prima linie să fie predată chiar mai devreme.

Edilul Capitalei a explicat și felul în care vede transportul în cel mai mare oraș al țării și cum speră să facă o adevărată revoluție în trafic. Astfel, pe lângă liniile de tren, Capitala va dispune și de mai multe park&ride, imperios necesare pentru planul gândit.

ADVERTISEMENT

Când poate circula primul tren metropolitan în Capitală!

Nicușor Dan a transmis și felul în care speră să arate Bucureștiul în următorii ani, timp care se scurege până la încheierea mandatului său.

„Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă.

ADVERTISEMENT

Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un park&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului.

Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus,  încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”, a spus primarul general Nicușor Dan

ADVERTISEMENT

Primăria Capitalei și TPBI au estimat că vor cheltui nu mai puțin de 600 de milioane de euro pentru acest proiect, unul de mare amploare. De altfel, mare parte a banilor, peste 400 de milioane de euro merg la achiziția materialului rulant – automotoare electrice, pe acumulatori sau pe hidrogen.

„La sfârșitul anului 2023, începutul anului 2024 am putea să avem primele servicii pilot cu vehicule deja existente. Dacă lucrurile merg bine, trenuri noi ar trebui să apară prin 2025-2026”, a declarat Ștefan Roșeanu, coordonatorul proiectului din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov.

ADVERTISEMENT

Locuitorii din Ilfov, principali beneficiari

În mod evident, pe lângă eliberarea traficului în București, principali beneficiari ai trenurilor metropolitane sunt locuitorii din Ilfov. Aceștia vor avea la dispoziție o variantă mai ieftină, dar și mai rapidă pentru a ajunge în Capitală.

„Vedem cu toţii că există un trend de populare foarte mare a judeţului Ilfov, în sensul în care foarte mulţi locuitori ai oraşului Bucureşti se mută în Ilfov sau vin din alte regiuni ale ţării şi se mută în Ilfov, şi după aceea, bineînțeles, cele mai multe locuri de muncă sunt în Bucureşti, cele mai bine plătite locuri de muncă sunt în Bucureşti.

De aceea, este necesar proiectul tren metropolitan și îl susţinem cu toată încrederea, cu experiența Consiliului Judeţean în domeniul transportului public. Este un serviciu public pe care trebuie să îl realizăm la standarde cât mai înalte”, a spus Ștefan Rădulescu, vicepreședinte al CJ Ilfov.

De remarcat că județul Ilfov cuprinde 34 de așezări rurale și opt orașe. Discutăm despre Buftea, Otopeni, Voluntari, Bragadiru, Chitila, Măgurele, Popești-Leordeni și Pantelimon. Oficial, aici locuiesc aproape 450 de mii de oameni, dar fără acte s-ar ajunge și la un milion. Mai bine de jumătate au nevoie să ajungă aproape zilnic în București.

Cum se ajunge din Ilfov în București

În prezent, Ilfovul înconjoară Bucureștiul și este străbătut de toate cele șapte drumuri naționale principale care pornesc din Capitală.

De asemenea, prin Ilfov trec și autostrăzile A1 (la vest), A2 (la est) și A3 (nord). Alte drumuri naționale care trec prin județ sunt DN1A, în partea de nord-vest și centura Bucureștiului, un alt proiect pentru care niciun primar nu a reușit să găsească o soluție concretă până acum.

De asemenea, principalele magistrale de cale ferată care pornesc din București traversează Ilfovul. Vorbim despre București-Ploiești cu gările Chitila, Buftea și Periș, București-Urziceni cu gările Mogoșoaia, Balotești, Căciulați și Moara Vlăsiei, dar și București-Constanța cu gările Pantelimon, Pasărea și Brănești sau București-Videle cu gara Chiajna.

Unele dintre ele ar urma să facă parte din proiectul trenului metropolitan gândit de noua administrație.

Snagov, proiectul cel mai dificil de realizat

Snagovul pare a fi încercarea proiectului, aici infrastructura fiind una foarte slabă. Linia a rămas mulți ani de izbeliște fiind chiar abandonată pentru o perioadă de timp,

Cu toate acestea, dezvoltatorii speră ca până în 2024 situația să fie redresată. „Astfel, în viitor, distanța de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, față de un interval de timp aproape dublu, necesar unui autoturism în condițiile actuale de trafic”, nota pe o rețea de socializare Ștefan Roșeanu.

ADVERTISEMENT
Tags: