Acum că sezonul de iarnă a trecut, mulți români se îndreaptă către service-urile auto pentru a schimba cauciucurile. Titi Aur a explicat, însă, că înainte de a face trecerea la anvelopele de vară trebuie luate în calcul câteva detalii.
Titi Aur a dezvăluit că nu doar calendarul trebuie verificat atunci când decidem să schimbăm cauciucurile de iarnă. Legea spune faptul că nu poți circula cu anvelope de vară atunci când pe carosabil este gheață, zăpadă sau polei.
Astfel că, indiferent de sezon, înainte de a trece la cauciucurile de vară trebuie să urmărim prognoza meteo. „După lege, nu ai voie să mergi cu anvelope de vară dacă e carosabilul acoperit cu gheață, zăpadă, polei. Când trebuie să le schimbi, trebuie să urmărești ce spun cei de la starea vremii – nu nimeresc nici ei mereu sau de multe ori nu nimeresc – și atunci trebuie să ții cont în ce zonă te deplasezi. Dacă te duci în zona de munte, zona în care e posibil să fie zăpadă, gheață, polei până mai târziu, atunci lași anvelopele de iarnă.
Dacă știi că ești în zona de sud sau în zona în care probabilitatea să fie gheață, zăpadă, polei este mai mică, poți să pui anvelopele de vară mai devreme, doar că dacă ești cu anvelopele de iarnă și e cald afară – 20, 25, 30 de grade – știi că nu mai ai aderență atât de bună și se supraîncălzește, atunci mergi puțin mai cuminte.
Dacă ai pus anvelopele de vară și vine zăpadă, gheață, polei, atunci nu ieși din curte pentru că ești și nesigur, dar ești și vinovat în caz de accident”, a explicat Titi Aur, conform dcnews.ro.
Titi Aur a subliniat că deși pe șosea nu este zăpadă, aderența cauciucurilor este de mai scăzută în condiții de temperaturi scăzute și umezeală. La 0-3 grade, acest tip de anvelope devin mai dure.
„Dacă e zăpadă pe iarbă și pe pomi, iar pe șosea nu e zăpadă, poți să mergi cu anvelopele de vară, doar că trebuie să știi că anvelopa de vară are aderență mult mai mică, chiar dacă nu e zăpadă, gheață, polei, dar e foarte frig afară și mai ales când e frig și umezeală. Adică la 0-3 grade și cu umezeală, anvelopa de vară are aderență mai mică.
De ce? Că e mai tare, pe când anvelopa de iarnă devine mai moale, mai agățătoare. Atunci, trebuie să știi să îți adaptezi stilul, dar sub nicio formă nu ieși pe carosabil, gheață, zăpadă, polei, cu anvelope de vară, și pentru că e nesigur, și pentru că e ilegal”, a completat Titi Aur.