ADVERTISEMENT
News

Când va avea România pe șosele numai mașini electrice. Proiectul Guvernului Orban

Autor: Robert Cristea | 20.11.2020 | 11:09
Când va avea România pe șosele numai mașini electrice. Proiectul Guvernului Orban
Când va avea România pe șosele numai mașini electrice. Proiectul Guvernului Orban. Sursa foto - facebook

Un proiect de Ordonanţă de Urgenţă al Guvernului Orban ne duce mai aproape de o perioadă când vom avea mașini electrice.

ADVERTISEMENT

Astfel, aproape 60% din parcul auto ar urma să aibă o formă de propulsie electrică. Acest obiectiv ar trebui îndeplinit până în 2050.

O mare parte dintre autovehiculele pe motorină şi benzină vor folosi produse energetice pe bază de biomasă.

Proiectul Guvernului Orban: 60% din mașini ar trebui să fie electrice în 2050

Este vorba de un proiect de OUG pentru aprobarea Strategiei energetice a României 2020-2030 (obiectiv anul 2050). Acesta a fost publicat în dezbatere de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

ADVERTISEMENT

“Se estimează că aproape 60% din parcul auto ar urma să aibă, în 2050, o formă de propulsie electrică. Dintre autovehiculele pe motorină şi benzină, o bună parte ar putea folosi produse energetice pe bază de biomasă. Bineînţeles, tranziţia către electromobilitate poate avea loc mai rapid sau mai lent”, arată documentul

În proiect se vorbește despre faptul că ”gazele naturale, GPL-ul şi hidrogenul sunt combustibili alternativi viabili pentru sectorul transporturilor”. Din păcate, principala problemă a unui autovehicul electric o reprezintă ”dificultatea stocării energiei electrice”.

“Mobilitatea electrică reprezintă o alternativă sustenabilă posibilă, pe termen lung, la motorul cu ardere internă. Gazele naturale, GPL-ul şi hidrogenul sunt combustibili alternativi viabili pentru sectorul transporturilor, însă este puţin probabil să ofere o soluţie de înlocuire pe scară largă a produselor petroliere în mixul energetic. Pe de altă parte, principala problemă a autovehiculului electric constă în dificultatea stocării energiei electrice. Din punct de vedere al sustenabilităţii, se pune şi problema emisiilor aferente producţiei de energie electrică, dominată de combustibilii fosili. Pe termen lung însă, autovehiculele electrice sunt de aşteptat să deţină un rol central, pe măsură ce creşte eficienţa bateriilor, respectiv producţia în cantităţi mari a energiei electrice curate”, se precizează în proiect, conform news.ro.

ADVERTISEMENT

Tranziţia de la motorul cu ardere internă către cel electric este probabil să aibă loc trecând printr-o etapă intermediară a mașinilor hibride în care un autovehicul va avea ambele tipuri de motor.

“În domeniul transporturilor sunt necesare economii anuale noi de aproximativ 0,6 milioane tone echivalent petrol în perioada 2021 – 2030. Pentru atingerea obiectivelor anuale vor fi necesare măsuri susţinute în modernizarea transportului public urban şi a celui feroviar. Nu în ultimul rând, încurajarea mobilităţii alternative poate contribui semnificativ la reducerea consumului de energie finală în transporturi. Prin promovarea instalării de staţii de reîncărcare a autovehiculelor electrice în anumite tipuri de clădiri noi, directiva contribuie şi la dezvoltarea electromobilităţii. Contractele de Performanţă Energetică vor deveni un instrument mai eficient în promovarea eficienţei energetice a clădirilor prin creşterea transparenţei şi a accesului la know-how”, mai arată documentul.

ADVERTISEMENT
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut revista SuperEuro
  • SuperEuro, cea mai tare revistă glossy dedicată Euro 2020
  • SUPEREURO: 164 de pagini premium, la doar 10 lei!