Rezultatele din primul tur al alegerilor prezidențiale din România sunt surprinzătoare, prima poziție fiind ocupată de candidatul independent Călin Georgescu, urmat de Elena Lasconi (USR) și Marcel Ciolacu (PSD).
O analiză publicată de Informat.ro, realizată cu ajutorul NewsVibe, platformă avansată pentru monitorizarea conversațiilor online, dezvăluie cine au fost candidații cu cea mai mare vizibilitate în online, în ultima săptămână de campanie.
Sursa citată precizează că Marcel Ciolacu a fost mai vizibil decât contracandidații săi. Totuși, au fost înregistrate creșteri în privința Elenei Lasconi, dar și a candidatului Georgescu.
Mențiunile în ceea ce o privește pe candidata USR au crescut cu 243% față de săptămâna anterioară. În schimb, mențiunile despre George Simion au fost în creștere cu 10%.
Astfel, datele Informat.ro arată că Marcel Ciolacu s-a clasat pe primul loc în clasament, cu 5.586 de mențiuni în mediul online. A fost urmat de candidatul PNL, Nicolae Ciucă (4.301 mențiuni). În top 3 se află și Elena Lasconi, cu 2.765 mențiuni în online.
Candidatul AUR, George Simion, s-a aflat pe locul 4 în topul mențiunilor în online (2.501 mențiuni), fiind urmat de surpriza alegerilor, Călin Georgescu (212 mențiuni).
În ceea ce-l privește pe Marcel Ciolacu, cele mai vizibile momente au fost reprezentate după întâlnirea cu Victor Orban, când s-a făcut anunțul intrării în Schengen și desființarea vizelor pentru SUA.
Cele mai multe discuții din online în care a fost menționat numele lui Nicolae Ciucă au fost pe marginea subiectelor referitoare la vizita din Viena. Și asocierile pe tema Schengen, dar și neparticiparea dezbaterea de la Digi 24 au fost dezbătute în online.
Pe de altă parte, numele Elenei Lasconi a fost menționat în online în special după momentul dezbaterii de la Digi 24, precum și după retragerea lui Ludovic Orban. Și discuțiile care l-au implicat pe fostul președinte Traian Băsescu au contribuit la această creștere a mențiunilor în spațiul online.
Cele mai multe referiri la Călin Georgescu au fost făcute după decizia Biroului Electoral Central (BEC) de a interzice materialele sale de campanie.
„La nivelul publicului estimat atins prin aceste mențiuni, se evidențiază faptul că atât Simion, cât și Lasconi au beneficiat de un bonus al impactului comparativ cu proporția vizibilității, datorat mențiunilor înregistrate în surse cu reach semnificativ.
Se remarcă de asemenea că, deși ca vizibilitate candidatul Călin Georgescu obține doar 1% din totalul mențiunilor despre toți cei 5 candidați analizați, la nivelul impactului cota sa este mai ridicată, din același motiv legat de scorul surselor care au inclus aceste referiri.
Trendul de accelerație este un calcul de impact NewsVibe care indică ritmul modificat (crescut sau scăzut) de mențiuni comparativ cu perioada anterioară, atrăgând atenția asupra unor variații considerabile în expunerea publică. Cea mai clară evoluție reflectată de acest calcul este saltul înregistrat de surpriza primului tur al prezidențialelor, Călin Georgescu, în jurul datei de 21 noiembrie, atunci când a apărut decizia BEC privind interzicerea materialelor sale de promovare online”, arată Informat.ro.