News

Capitala europeană care interzice accesul mașinilor în centrul istoric. Ce se întâmplă cu autobuzele

Capitala europeana care interzice accesul mașinilor în centrul istoric. Ce se întâmplă cu autobuzele și alte mijloace de transport în comun, în acest timp.
24.04.2023 | 14:13
Capitala europeana care interzice accesul masinilor in centrul istoric Ce se intampla cu autobuzele
Capitala europeană care interzice accesul mașinilor. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

Capitala europeana care interzice accesul mașinilor în centrul istoric. Ce se întâmplă cu autobuzele și alte mijloace de transport în comun, în acest timp. Potrivit legii, acestea vor avea dreptul să circule în intervalul orar 8 dimineața – 20:00.

Capitala europeană care interzice accesul mașinilor

Conform Observatornews.ro, Lisabona devine cel mai recent oraș din Europa care va interzice traficul de tranzit din centrul orașului. Planul va fi introdus pentru trei luni, o perioadă de probă, începând de la 26 aprilie, moment din care autoturismele nu mai au voie în centru.

ADVERTISEMENT

Scopul nu e interzicerea totală a autoturismelor în centrul capitalei, cel puțin nu pe termen scurt, pentru că mașinile vor fi direcționate către un inel semicircular de drumuri principale, dincolo de centrul orașului, care ar trebui să acționeze ca un fel de centură. Planul e menit să reducă semnificativ trafic din centru listoric al Lisabonei.

Viceprimarul pentru mobilitate al Lisabonei, Anacoreta Correia a menționat că planul ”este dinamic, nu are un final în vedere şi se va schimba pe măsură ce finalizarea lucrărilor avansează”. Între timp, autoritățile din Lisabona încearcă să extindă metroul cu două noi stații, precum și instalarea de noi canale de scurgere a apelor menite să prevină inundațiile din oraș după o ploaie torențială. Totodată, vor fi reasfaltate străzile și vor fi refăcute sistemele de canalizare.

ADVERTISEMENT

În Europa există deja mai multe orașe unde nu se circula cu mașina, fie în centrul istoric, fie accesul e interzis în mare parte din oraș. Pe această listă se află Pontevedra (Spania), Gent (Belgia), Giethoorn (Olanda), Zermatt (Elveția), Veneția (Italia), Dubrovnik (Croația), Ljubljana (Slovenia), Kotor (Muntenegru), Hydra (Grecia) și Lindos (Grecia).

În București, fostul primar general Gabriela Firea a fost aproape să introducă o taxă botezată ”Taxa Oxigen”, prin care hârburile primeau interzis în centrul Bucureștiului, pentru a nu mai polua. Mai mult, mașinile cu o normă de poluare sub Euro 3 ar fi ajuns să plătească chiar și 1.900 de lei pe an taxe. Pentru restul mașinilor ar fi existat deschise artere precum Ştefan cel Mare, Şoseaua Cotroceni, Calea 13 Septembrie sau Mihai Eminescu, zonă numită ZACA.

ADVERTISEMENT

În cele din urmă vocea poporului a fost ascultată și această lege a fost abrogată, probabil pentru că numărul nemulțumiților era prea mare, astfel că procentele din sondaje au avut câștig de cauză în lupta cu salvarea mediului înconjurător.

”Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General, în luna martie. Decizia este, chiar dacă cu sufletul neîmpăcat, dar din respect pentru cetăţenii care mi-au scris – şi foarte mulţi mi-au scris în acest sens, al renunţării – renunţ la vinieta anti-poluare”, declara Gabriela Firea.

ADVERTISEMENT

Majoritatea bucureștenilor au fost împotriva acestei legi, care le îngrădea dreptul să mai conducă mașini vechi. ”Mie mi se pare o mare prostie, o să vadă madam Firea (primarul Capitalei – n.r.) la alegeri ce iubire mare o să primească pentru chestia asta. Mi pare o chestie stupidă. Bucureştiul nu este nici Londra nici Milano”, se plângea un bucureștean.

”Păi probabil că o să ne mutăm din România, să rămână doamna Firea singură aici. Taxa Oxigen ar fi ea bună dacă banii s-ar duce într-o anumită direcţie, adică dacă s-ar face ceva, dar mă tem că banii aceştia se vor pune la buzunărel, la măriri de salarii în primărie şi în toate celelalte servicii, deci nu rezolvă efectiv poluarea”, se plângea un alt cetățean, conform Digi 24.

ADVERTISEMENT
Tags: