News

Care ar fi cauza tragediei feroviare în care au murit cel puțin 275 de persoane. India jură să-i pedepsească pe cei responsabili

Autoritățile din India investighează cauzele celui mai grav accident feroviar din ultimele decenii. Bilanțul provizoriu numără 275 de morți
05.06.2023 | 15:26
Care ar fi cauza tragediei feroviare in care au murit cel putin 275 de persoane India jura sai pedepseasca pe cei responsabili
Autoritățile indiene nu exclud nici varianta unui sabotaj Sursa foto: hepta / Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Oficialii au sugerat că eroarea umană, chiar și sabotajul, ar fi putut duce la tragicul accident feroviar care a ucis 275 de persoane, în timp ce echipele se grăbeau să restabilească circulația și familiile se străduiau să ajungă la locul accidentului pentru a-i identifica pe cei dragi.

India jură să-i pedepsească pe cei responsabili de accidentul feroviar care a ucis 275 de persoane

Vagoanele de tren strivite au fost îndepărtate și șinele de cale ferată au fost îndreptate și reparate, în timp ce muncitorii s-au străduit duminică să restabilească rapid o linie feroviară importantă din estul Indiei, la două zile după cel mai grav accident feroviar din ultimele decenii.

ADVERTISEMENT

Familiile victimelor încă se străduiau să ajungă la locul accidentului feroviar, în apropiere de orașul Balasore din statul Odisha. Oficialii au intensificat ancheta privind cauza accidentului feroviar, spunând că, deși analizează funcționarea defectuoasă a unui sistem electronic de semnalizare, nu exclud posibilitatea unei erori umane sau chiar a unui sabotaj.

Călătoria disperată pentru a revendica trupurile celor dragi a fost îngreunată pentru multe familii de lipsa serviciului feroviar, deși până duminică seara târziu, a început o oarecare circulație feroviară pe liniile restabilite în ambele direcții. Oficialii au declarat că un tren special va transporta rudele din orașul Kolkata, în statul vecin Bengalul de Vest, către Odisha. Iar guvernul din Odisha a anunțat servicii gratuite de autobuz pe ruta de trenuri întreruptă.

ADVERTISEMENT

“Cei mai mulți dintre acești oameni sunt săraci și s-ar putea să le ia zile întregi să ajungă”, a declarat Rahul Kumar, un medic de la spitalul principal din Bhubaneswar, capitala Odisha, care a ajutat la eforturile de salvare și ajutorare, relatează The New York Times.

Informațiile despre cauza accidentului în care au fost implicate trei trenuri au fost fragmentate. Până acum se știe că un tren de pasageri de mare viteză a intrat în coliziune cu un tren de marfă staționat în jurul orei 19:00 vineri și a deraiat. Unele dintre vagoane s-au izbit de un alt tren de pasageri, lăsând un tablou de metal răsucit, membre zdrobite și stropi de sânge.

ADVERTISEMENT

Una dintre cele mai mari rețele feroviare din lume

Rețeaua feroviară din India este una dintre cele mai mari din lume, transportând aproximativ opt miliarde de pasageri pe an. Accidentul feroviar a aruncat o umbră asupra eforturilor premierului Narendra Modi de a moderniza infrastructura țării, pe care acesta a pus-o în centrul campaniei sale pentru un al treilea mandat.

Guvernul lui Modi și-a făcut frecvent publice investițiile în extinderea infrastructurii, dar un audit oficial recent a remarcat un dezechilibru flagrant în bugete. În timp ce India creștea drastic cheltuielile generale, inclusiv pentru o flotă de noi trenuri de mare viteză, suma pe care a investit-o în siguranță pentru restul flotei de peste 13.000 de trenuri era în scădere, potrivit auditului.

ADVERTISEMENT

Ministrul indian al căilor ferate, Ashwini Vaishnaw, a declarat duminică reporterilor că oficialii investighează dacă sistemul de semnalizare electronică pentru prevenirea accidentelor nu a funcționat așa cum era prevăzut. Dar oficialii au lăsat deschisă posibilitatea unui sabotaj și au promis pedepse pentru oricine va fi găsit responsabil. Autoritățile feroviare au cerut, de asemenea, principalei agenții de investigații din India, Biroul Central de Investigații, să preia ancheta, a declarat ministrul.

Oficialii feroviari au spus în privat că, prin inițierea unei anchete de profil înalt, liderii politici căutau țapi ispășitori pentru a distrage atenția de la ceea ce a fost un adevăr bine documentat: în ciuda faptului că India a anunțat că a redus frecvența accidentelor feroviare cu victime în masă în ultimii ani, activitatea de asigurare a siguranței în vasta rețea feroviară a țării rămâne profund subfinanțată.

Pentru familiile care s-au deplasat la locul accidentului, procesul de identificare și revendicare a celor dragi a fost lent și traumatizant. Dintre cele 275 de persoane ucise în accident (oficialii au spus inițial că au murit 288, dar ulterior au revizuit bilanțul), doar 88 de cadavre au fost returnate familiilor lor de la accident, au declarat oficialii. Alte peste 1.100 de persoane au fost rănite.

Guvernul din Odisha a mutat duminică aproximativ 100 de cadavre la morga principalului spital din Bhubaneswar, iar aceasta era la capacitate maximă. De asemenea, guvernul statului a publicat online fotografiile a peste 160 de morți, mulți dintre ei în condiții groaznice, pentru a ajuta familiile să identifice victimele.

De asemenea, aproximativ o duzină de cadavre au fost așezate pe holul unei mici școli aflate la câteva sute de metri de locul accidentului. Altele au fost păstrate într-un parc de afaceri din Balasore, deasupra unor blocuri mari de gheață acoperite cu folii de plastic. Dar gheața se topea rapid pe căldură. Familiile care au reușit să ajungă în parc au trebuit mai întâi să privească fețele victimelor pe un laptop. Apoi, dacă vedeau vreo asemănare cu o persoană dragă, se deplasau pentru o privire mai atentă.

Cum s-a produs tragicul accident feroviar

Interviurile și briefingurile de presă ale oficialilor au oferit informații despre momentele de dinainte de accidentul feroviar. Coromandel Express, plecase din Kolkata cu aproximativ 1.250 de pasageri și trecea prin stația Bahanaga Bazar din Balasore, călătorind cu o viteză de aproximativ 130 kilometri pe oră (nu trebuia să oprească acolo). În același timp, Yesvantpur-Howrah Superfast Express, cu 1.039 de pasageri la bord, ieșea din stație și se îndrepta în direcția opusă.

La ora 18:55, Coromandel a virat brusc pe o cale ferată în buclă, unde era parcat un tren de marfă care transporta minereu de fier greu. În timp ce primul tren s-a izbit de trenul de marfă, aproape 20 de vagoane de călători au deraiat – unele au fost aruncate într-o fermă de pe partea cealaltă, iar altele au lovit coada celui de-al doilea tren de călători.

Doi oficiali de rang înalt ai căilor ferate, vorbind cu reporterii din Delhi, au declarat că au stabilit cu certitudine mai mulți factori: Coromandel a primit un semnal verde când a ajuns la stația Bahanaga Bazar, trenul nu avea viteză și nu a trecut de un semnal roșu.

Șinele sunt gestionate de un “sistem de interblocare”, au spus ei, care determină ce semnal – verde pentru a trece, galben pentru a încetini, roșu pentru a opri – va fi dat unui tren. În timp ce sistemele de interblocare pot fi gestionate manual sau electric, oficialii au stabilit că cel din stație era electronic.

Anchetatorii studiau motivul pentru care bucla a rămas deschisă și dacă un nivel suplimentar de supraveghere umană a eșuat. Comportamentul ofițerilor de la postul de semnalizare, aflat la o aruncătură de băț de locul accidentului, precum și al managerilor de la stația Bahananga, aflată la aproximativ 500 de metri distanță, era, de asemenea, investigat, au declarat oficialii.

Accidentul feroviar a avut loc pe calea ferată din sud-estul țării, o rețea crucială pentru milioane de muncitori migranți care călătoresc la prețuri reduse cu trenurile rapide care traversează centrul Indiei. Mulți dintre pasageri proveneau din zonele mai sărace din estul și centrul Indiei și erau angajați în orașele mai bogate din sud.

ADVERTISEMENT
24 de lovituri de bici într-un minut » Tripla medaliată cu aur la...
24 de lovituri de bici într-un minut » Tripla medaliată cu aur la Jocurile Olimpice, suspendată după apariția unor imagini scandaloase
Am intrat în sezonul bolilor digestive. Camerele de gardă sunt pline. Medic: „Spălați...
Am intrat în sezonul bolilor digestive. Camerele de gardă sunt pline. Medic: „Spălați pepenii înainte de a-i mânca!”
VIDEO | Doliu pentru moartea anunțată de Dumitru Dragomir. Fostul șef al Ligii...
VIDEO | Doliu pentru moartea anunțată de Dumitru Dragomir. Fostul șef al Ligii Profesioniste de Fotbal a declarat decesul
A plătit 740 de lire pentru un apartament plin de gândaci şi a...
A plătit 740 de lire pentru un apartament plin de gândaci şi a ajuns la spital din cauza stresului. Vacanţă de coşmar pentru o tânără din UK
Soția lui Cristi Tănase a cedat! Ce se întâmplă cu Dodel, după acuzațiile...
Soția lui Cristi Tănase a cedat! Ce se întâmplă cu Dodel, după acuzațiile șocante făcute de Adina Maria în scandalul uriaș
Adevărul din spatele Internetului! Cum arată Loredana în costum de baie, la 54...
Adevărul din spatele Internetului! Cum arată Loredana în costum de baie, la 54 de ani. A pozat fără inhibiții la malul mării
RĂSTURNARE TOTALĂ de SITUAȚIE în SUA! ESTE FINALUL!
RĂSTURNARE TOTALĂ de SITUAȚIE în SUA! ESTE FINALUL!
Tragedie fără margini la Dinamo! S-a stins o tânără speranță a fotbalului românesc...
Tragedie fără margini la Dinamo! S-a stins o tânără speranță a fotbalului românesc . Dumnezeu să-l odihnească
Locul de pe litoral cu prețuri incredibile. Totul este ciudat de ieftin
Locul de pe litoral cu prețuri incredibile. Totul este ciudat de ieftin
George Restivan TUNĂ și FULGERĂ, după despărțirea de Bahmu. S-au despărțit din cauza...
George Restivan TUNĂ și FULGERĂ, după despărțirea de Bahmu. S-au despărțit din cauza copiilor ei și a Marei Bănică. ''Mara era hotărâtă să ne distrugă fericirea''
Slovacia amenință Ucraina cu măsuri de represalii. „Vom fi obligați să reacționăm”
Slovacia amenință Ucraina cu măsuri de represalii. „Vom fi obligați să reacționăm”
Trei zodii vor trece prin schimbări radicale în luna august. Se întrezărește un...
Trei zodii vor trece prin schimbări radicale în luna august. Se întrezărește un viitor luminos pentru acești nativi