Care e presiunea corectă pe care trebuie s-o aibă cauciucurile unei mașini? La această întrebare ne oferă un răspuns extrem de valoros Titi Aur, un fost pilot de raliuri și un bun cunoscător al domeniului auto.
Indiferent de sezonul în care ne aflăm, întreținerea cauciucurilor este unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont. Pentru a îngriji cât mai bine pneurile e important să cunoaștem care este presiunea corectă.
E important să nu cădem dintr-o extremă în cealaltă. În primul rând, pentru siguranța noastră și a altor participanți în trafic. Astfel, dacă vom conduce cu anvelope dezumflate, putem avea multe probleme. Cauciucurile cu o presiune necorespunzătoare se uzează mai rapid, au o tracțiune slabă și reduc eficiența combustibilului.
Deopotrivă, dacă avem anvelopele umflate excesiv, acestea se deteriorează mai repede. Dar, poate cel mai important, o presiune prea mare este foarte periculoasă. Astfel, e important să știi care este presiunea corectă pentru roțile vehiculul tău.
Expertul în domeniul auto, Titi Aur, ne explică ce trebuie să facem atunci când ne aflăm la vulcanizare. ”Când mă duc, de exemplu, să fac presiunea în anvelopă, dacă trag la vulcanizare şi vine angajatul şi spune ‘lasă, şefule, că ştiu eu cât trebuie să o fac’, trebuie să fugim de locul acela”, spune acesta.
Presiunea corectă nu ne-o spune angajatul de la vulcanizare. Mulți ar crede că cea corectă e 2,2 atmosfere. Fals. Toate mașinile au consemnată presiunea corectă fie pe stâlpul de la portieră, fie pe capacul de la rezervor.
”Pentru că presiunea corectă nu e ‘lasă, şefule, că ştiu eu’. Toţi ştim de acel 2,2 atmosfere. Dar nu. Presiunea corectă pentru fiecare maşină este trecută fie pe stâlpul de la portieră, fie pe capacul de la rezervor.
Şi e trecută presiunea pentru diferite anvelope, pentru diferite variante de încărcătură a maşinii. De ce? Pentru că presiunea este foarte importantă şi trebuie făcută corect”, mai spune Titi Aur, conform DCNews.
Același expert auto ne mai sesizează un aspect important. Astfel, pentru ca presiunea să fie una potrivită, trebuie să avem anvelopele corecte pe maşină. Mai exact, dacă avem pe maşină cauciucuri care nu sunt potrivite, eficiența va scădea.
”Producătorul de maşină şi producătorul de anvelope gândesc o formulă de anvelopă atunci când se produce o maşină nouă. Toate anvelopele sunt negre şi rotunde, e clar, dar în interior sunt gândite pentru fiecare tip de maşină, în funcţie de greutate, de cât de mult virează, etc.
Şi atunci, trebuie să avem anvelopa potrivită pentru maşina potrivită. Avem unul, două, trei modele de anvelope pentru o maşină, recomandate de producător. Când mergem la vulcanizare şi ni se spune că ni se dau nişte anvelope mai bune, nu e în regulă. Toţi spun că ne dau mai bun şi mai ieftin, dar asta nu există! Şi când asta ţine de siguranţa mea”, a mai declarat Titi Aur.