O cercetare efectuată pe un eșantion de 1.211 respondenți arată care este cea mai folosită rețea socială de către români. Specialiștii care au lucrat la acest studiu au dezvăluit ce locuri ocupă Instagram și TikTok în rândul populației din țara noastră.
Centrul de Formare APSAP a realizat un studiu pentru a afla preferințele oamenilor în materie de rețele de socializare. Cel mai mare centru de formare profesională din România a ajuns la o concluzie complet neașteptată.
Experții spun este cea mai utilizată rețea de socializare de către români. Răspunsurile au venit de la 1.211 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 ani. Participanții la studiu au provenit atât din mediul urban, cât și din cel rural.
Analiza efectuată de specialiști arată că românii au diferențe majore între platformele alese. De asemenea, există discrepanțe semnificative între tipurile de conținut preferate și distribuite, în funcție de vârstă și gen.
Concluzia la care au ajuns oamenii de știință arată că Facebook este cea mai utilizată rețea de socializare de către români. Peste 85% dintre respondenți au conturi active pe această aplicație, unde postează frecvent, relatează news18.ro.
Pozițiile pe care le află, de fapt, Instagram și TikTok, sunt surprinzătoare. Locul doi este ocupat de Instagram, cu 62%, în timp ce TikTok a primit un procentaj de 37% în rândul cetățenilor din țara noastră.
În aceeași notă, respondenții au dezvăluit care sunt preferințele pe care le au legat de aplicațiile de comunicare. Pe primul loc se găsește WhatsApp, cu 98% dintre respondenți activi. Poziția a doua este ocupată de Facebook Messenger (54%), iar pe 3 este Instagram Direct (32%).
În altă ordine de idei, studiul făcut de Centrul de Formare APSAP demonstrează că persoanele cu venituri sub 3.000 lei lunar se informează de pe rețelele sociale. Procentul este de 44,28%. Pe de altă parte, românii cu venituri între 10.001 și 20.000 lei lunar aleg website-urile de știri specializate.