Puțini oameni știu care este, de fapt, viteza maximă legală pe un drum acoperit cu zăpadă. Toți șoferii din România trebuie să cunoască lucrul acesta pentru a evita eventualele neplăceri, cum ar fi accidentele rutiere.
Fiecare tronson de șosea din țara noastră are o viteză maximă admisă de autorități atât pe vreme bună, cât și în zilele capricioase, cu ploaie sau cu ninsoare. Polițiștii transmit care sunt regulile pe care conducătorii auto trebuie să le respecte.
Oamenii legii le spun șoferilor să fie atenți la prognozele meteorologice atunci când plănuiesc o deplasare pe drumurile publice. În contextul unei perioade cu zăpadă este important să se țină cont de vreme.
Pe drumurile acoperite de zăpadă trebuie neapărat să se respecte anumite prevederi. Așa se face că, toți conducătorii auto din România au obligația de a adapta viteza la condițiile meteo. În localitate se circulă cu 30 km/h.
De asemenea, în afara localităților viteza maximă legală nu trebuie să depășească 50 km/h. În cazul în care șoseaua este alunecoasă sau acoperită cu zăpadă, aderența nu mai e la fel de bună ca atunci când asfaltul e uscat.
„Adaptaţi permanent viteza la condiţiile de drum (carosabil acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei)!
Circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 de km/h în localităţi sau 50 de km/h în afara lor, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă, mâzgă sau piatră cubică umedă!
Păstraţi în mers o distanţă suficientă pentru a putea opri în condiţii de siguranţă, atunci când condiţiile de deplasare sunt nefavorabile! Atunci când circulaţi pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, echipaţi autovehiculul cu anvelope de iarnă!
Rugăm conducătorii auto începători să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului în condiţii de drum alunecos, pe timp de noapte sau pe distanţe mari, dată fiind experienţă redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere nedorite”, sunt recomandările făcute de IPJ Prahova, scrie promotor.ro.
Mai mult decât atât, Poliția Română le transmite șoferilor să nu bruscheze comenzile şi să folosească cu preponderenţă frâna de motor. Conducătorii auto trebuie să circule cu o viteză care să le permită oprirea în siguranță a vehiculului astfel încât derapajul să fie evitat.