News

Care sunt brandurile din mass-media în care românii au cea mai mare încredere! Rezultatele celui mai mare studiu din lume despre consumul de media

16.06.2020 | 12:14
Care sunt brandurile din massmedia in care romanii au cea mai mare incredere Rezultatele celui mai mare studiu din lume despre consumul de media
ADVERTISEMENT

Digital News Report este cel mai mare studiu din lume despre consumul de mass-media. În acest raport sunt incluse 40 de țări printre care și România. În acest an, trendul general arată o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile. 

Raportul a sugerat faptul că perioada de criză generată de coronavirus a accelerat aceste tendințe și produce un val de creștere real, dar temporar, al audiențelor care se bazează pe branduri TV de încredere, pentru informație.

ADVERTISEMENT

Cea mai mare parte a datelor care apar în raportul din acest an și care se bazează pe un sondaj de opinie în 40 de țări, au fost colectate în ianuarie și începutul lunii februarie, înainte de criza sanitară. O parte a datelor provin și din sondajele aduse la zi în aprilie, în plin carantină.

Brandurile în care românii au cea mai mare încredere!

Raportul arată că există în continuare un grad mare de îngrijorare în legătură cu dezinformarea online și în rețelele de socializare, iar mulți oameni consideră că surse ale dezinformării sunt, mai degrabă, politicienii din propria lor țară, nu activiștii, jurnaliștii sau guvernele stăine.

ADVERTISEMENT

Trendurile internaționale sunt confirmate și pentru România, în cel de-al patrulea studiu Digital News Report pentru piața de media națională. Publicurile digitale identifică drept principale surse de știri televiziunea (76% în scădere cu 8 procente mai puțin față de 2017) și online-ul, inclusiv rețelele de socializare (82%, în scădere cu 5 procente față de 2017).

Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19 din 40 de piețe de media

Există în continuare o dependență foarte mare de Facebook pentru accesul la știri, aproape 7 din 10 persoane declarând că folosesc această rețea de socializare pentru a se informa (67%). Publicul digital din România declară că folosește mai ales telefonul mobil pentru acces la știri online în proporție de 67%, asemănător piețelor în curs de dezvoltare.

ADVERTISEMENT

Încrederea în mass-media crește timid în 2020, față de 2019, România fiind pe locul 19 din 40 de piețe de media. 38% dintre audiențele digitale au declarat că au încredere în presă, în general. Peste jumătate dintre audiențele digitale (54%) consideră că principala sursă de informații false sau înșelătoare sunt Guvernul, politicienii sau partidele politice din țară.

Pro TV, lider pe România atât pe segmentul de tv, cât și în online!

În acest studiu nu au fost luate în considerare brandurile de sport, astfel că apar doar brandurile de știri generale, plus cele cu un puternic accent pe monden. Cele mai puternice branduri identificate de publicurile digitale rămân atât în online, cât și în offline, Pro TV și Digi 24.

ADVERTISEMENT

Pro TV este, în continuare, lider absolut în TV: una din două persoane au declarat că s-au uitat la acest post de mai mult de trei ori în ultima săptămână (51%), iar trei sferturi din publicul digital susține că are încredere în acest brand (76%).

Raport România online: 

Raport Romania online
Raport Romania online

Raport România offline: 

Raport Romania offline
Raport Romania offline

16% dintre utilizatori au făcut o plată pentru informație de presă online!

Anul acesta, un interes special a fost acordat presei locale, care se confruntă cu o situație financiară din ce în ce mai grea în întreaga lume. Răspunsurile audiențelor digitale din România arată că există un interes real pentru știri locale. Din tot eșantionul, 85% declară că sunt interesați de știrile din regiunea lor, iar 45% că sunt foarte sau extrem de interesați de acest tip de informație.

Un procent de 16% dintre cei care au răspuns la sondajul DNR au declarat că au făcut în 2019 o plată pentru informație de presă online, sub forma unui abonament digital, a unei donații sau a unei plăți unice.

ADVERTISEMENT