În era tehnologiei, oamenii nu mai par interesați să calce pragurile diverselor centre de informare turistică, mai degrabă preferă să-și procure informațiile de pe internet, la un click distanță.
Potrivit Observatornews.ro, în stațiunile montane din Brașov turiștii nici măcar nu știu că există astfel de centre de informare și preferă să-și caute singuri informații despre locurile de cazare, trasee turistice sau restaurante. Paradoxal, aceste informații sunt greu sau imposibil de obținut de la centrele de informare.
Centre în care s-au investit milioane de euro din fonduri europene și care s-au transformat în biblioteci de hărți și pliante pe care nu le folosește nimeni. ”Dacă hârtii au, informaţii – nu prea”, menționează sursa citată.
“Disponibilitățile nu, sub nicio formă, pentru că acelea se actualizează în funcție de hotelier. Nu știm tarife, nu.
Noi nu ne ocupăm decât cu promovarea, nu cu disponibilitățile. În Predeal sunt aproximativ 300 de unități de cazare, nu avem cum să știm în timp real care sunt disponibilitățile”, explică o angajată a unui centru de informare, fără să știe că e filmată cu camera ascunsă.
În aceste condiții oamenii preferă să se folosească de telefoane și de internet pentru a-și culege informațiile de care au nevoie. “Întotdeauna telefon. E mai ușor și imediat culegi informațiile pe care le dorești. Nu obișnuiesc să întru într-un centru de informare turistică. De pe internet, întotdeauna”, transmit turiștii.
Administratorii acestor centre spun că într-o zi de vârf, în plin sezon de iarnă, într-un centru intră peste 100 de turiști, însă realitatea pare să-l contrazică.
Întrebat câți oameni au intrat astăzi în centru, un angajat răspunde: ”Până acum, opt persoane”. ”De exemplu, astăzi au fost trei persoane care au intrat și au solicitat informații legate de telescaun, de trasee, dacă mai sunt deschise”, completează Nicoleta Vâlcea, coordonator al unui astfel de centru.
Doar între 2007 și 2013 s-au cheltuit peste 20 de milioane de euro, pentru realizarea acestor centre, prin Programul Operațional Regional.